صادرکنندگان سال‌ها باید درد نفت ارزان را تحمل کنند

صادرکنندگان سال‌ها باید درد نفت ارزان را تحمل کنند
صندوق بین المللی پول هشدار داد، صادر کنندگان نفت سال ها با درد حاصل از افت قیمت نفت مواجه خواهند بود و احتمالا کاهش رشد اقتصادی در این کشورها بیشتر از دوره های قبلی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری تلگراف، صندوق بین المللی پول هشدار داد، صادر کنندگان نفت سال ها با درد حاصل از افت قیمت نفت مواجه خواهند بود و احتمالا کاهش رشد اقتصادی در این کشورها بیشتر از دوره های قبلی خواهد بود.
صندوق بین المللی پول اعلام کرد، کشورهایی نظیر عربستان، روسیه و برزیل احتمالا شاهد تبعات «بسیار بزرگتری» از پایان یافتن دوره قیمت بالای کالاها به دلیل کاهش رشد اقتصادی چین و فزونی عرضه نفت خواهند بود.
به گفته صندوق بین المللی پول، این عوامل می تواند در طی چند سال آینده، رشد اقتصادی در برخی کشورها را بیش از دو درصد کاهش دهد.
این یافته به همراه یک تحقیق دیگر منتشر شده که نشان می دهد کاهش ارزش پول های ملی موجب افزایش قابل توجه صادرات شده است. در حالی که کشورها به دنبال راه هایی برای افزایش رشد اقتصادیخ ود هستند، این آمارها بحث در مورد جنگ های ارزی را افزایش خواهد داد.
آمارهای صندوق بین المللی پول نشان داد که کاهش 10 درصدی ارزش پول های ملی صادرات خالص واقعی را حدود 1.5 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش داده و بیشترین تاثیر در طی یک سال اول مشاهده شده است.
در حالی که بر اساس مطالعه اخیری که توسط بانک جهانی انجام شده، دوره های کاهش قابل توجه ارزش پول های ملی به دلیل بحران مالی تاثیر کمی بر صادرات داشته، اما تحقیق صندوق بین المللی پول نشان می دهد که تجارت جهانی همچنان از طریق کانال های مرسوم انجام می شود و این بدان معناست که ضعیف شدن ارزش پول ملی کشورها صادرات را جذاب تر کرده است.
بر اساس تحقیق صندوق بین المللی پول، قیمت کالاهای مختلف در طی 5 سال آینده همچنان پایین باقی خواهد ماند. صندوق افزود، این نشان می دهد که رشد سالانه صادر کنندگان خالص کالا بین سال های 2015 تا 2017، دیگر نسبت به سال های 2012 تا 2014، یک درصد دیگر کاهش خواهد یافت.

۷ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۱۸
تعداد بازدید : ۵۰۰