قیمت نفت به ۴۷ دلار رسید

قیمت نفت به ۴۷ دلار رسید
قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی نسبت به روز قبل تغییر محسوسی را شاهد نبود و در سطح ۴۷ دلار و ۳۴ سنت باقی ماند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها در مورد سلامت اقتصاد آسیا افزایش یافته و تولید نفت همچنان بالاست، قیمت نفت پس از کاهش در 3 جلسه گذشته، امروز نیز ضعیف بود.
ارزش سهام شرکت های بازرگانی کالا نظیر گلنکور و گروه نوبل کاهش قابل توجهی داشته و یک شرکت کشتیرانی ژاپنی اوراق مربوط به اعلام ورشکستگی را پر کرده است. اینها نشانه هایی از تاثیرگذاری افت قیمت نفت و مواد خام بر سایر بخش های اقتصاد جهان است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت بدون تغییر نسبت به رقم پایانی جلسه قبلی در رقم 47 دلار و 34 سنت باقی ماند و کاهش بیش از 2.4 درصدی روز دوشنبه را حفظ کرد.
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم با 3 سنت کاهش به 44 دلار و 40 سنت رسید.
آمارهایی که نشان می داد در طی هفته گذشته، بیش از یک میلیون بشکه از ذخیره نفت در کوشینگ اوکلاهاما کاهش یافته، برخی آمارهای منفی اقتصادی را خنثی کرد.
محققان موسسه انرژی اسپکتس گفتند: «تولید نفت آمریکا به سرعت در حال کاهش است، و این موجب آغاز فرآیند برقراری توازن مجدد در بازارهای نفت شده است.» این محققان افزودند، این می تواند تولید نفت آمریکا را  در سه ماهه پایانی سال به 8.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهد، در حالی که قبلا این رقم 9.1 میلیون بشکه پیش بینی شده بود.
به رغم این چشم انداز کاهشی برای تولید نفت آمریکای شمالی، چشم انداز جهانی عرضه همچنان بالاست. قیمت نفت به همراه اکثر کالاهای دیگر اخیرا به شدت کاهش یافته است. قیمت نفت از ژوئن سال گذشته تاکنون حدود 60 درصد افت داشته است.
پس از آنکه آمارهای ضعیف از اقتصاد چین نگرانی ها در مورد شکنندگی اقتصاد این کشور را تشدید کرد، ارزش سهام در وال استریت افت کرد و موجب شد ارزش سهام در بازارهای آسیایی به پایین رقم در 3 سال و نیم اخیر رسید. ارزش دلار آمریکا نیز افت داشت.
موسسه ای ان زد روز سه شنبه اعلام کرد: «سوددهی صنعتی چین در ماه اوت نسبت به یک سال قبل 8.8 درصد کاهش یافت، و بیشترین کاهش در تولید کنندگان زغال سنگ، نفت و فلزات مشاهده شد.»

۷ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۱۹
تعداد بازدید : ۵۰۹