تولید 500 میلیون فوت مکعب گاز در فاز 19 پارس جنوبی تا زمستان امسال

تولید 500 میلیون فوت مکعب گاز در فاز 19 پارس جنوبی تا زمستان امسال
مجری طرح توسعه فاز19 پارس جنوبی گفت: با توجه به اتمام مراحل ساخت سکوی 19C این امکان فراهم شد تا تولید گاز شیرین این فاز به میزان 500 میلیون فوت مکعب تا زمستان سال جاری وارد شبکه سراسری شود.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس روز سه شنبه به نقل از حمیدرضا مسعودی افزود: عملیات ساخت سکوی 19C این پروژه پایان یافته است و تا اواخر مهرماه جاری از یارد خرمشهر بارگیری و پس از انتقال در موقعیت دریایی بخش C فاز 19 نصب خواهد شد.
وی اضافه کرد: با راه اندازی این سکو امکان دریافت و انتقال گاز تولیدی سکوی SPD2 این پروژه به میزان روزانه 500 میلیون فوت مکعب فراهم خواهد شد تا پیش از فصل زمستان و افزایش تقاضای فصلی در اختیار شبکه سراسری مصارف داخلی قرار گیرد.
مجری این طرح توسعه، ظرفیت سکوی C فاز 19 را یک میلیارد فوت مکعب در روز دانست و یادآور شد: این سکو علاوه بر تولید و انتقال 500 میلیون فوت مکعبی گاز بخش مخزنی خود، منابع گازی استخراج شده از سکوی SPD2 را برای شیرین سازی به پالایشگاه خشکی این فاز منتقل خواهد کرد.
مسعودی گفت: عملیات تکمیلی لوله گذاری 32 اینچ مواصلاتی به پالایشگاه خشکی و 18 اینچ میان میدانی این فاز نیز دردست اجراست که مطابق برنامه ریزی ها تا آذرماه سال جاری به اتمام می رسد.
طرح توسعه فاز 19 در شمار طرح های اولویت دوم توسعه پروژه های پارس جنوبی است که با اتمام مراحل حفاری چاههای دریایی آن، تولید نهایی از این پروژه تا سال آینده انجام خواهد گرفت.
پروژه فاز 19 توسط کنسرسیومی از شرکتهای ایرانی شامل شرکتهای پتروپارس و مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در دست اجراست.
۷ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۳۱
تعداد بازدید : ۴۵۸