آخرین وضعیت پتروشیمی اصفهان شفاف‌سازی شد

آخرین وضعیت پتروشیمی اصفهان شفاف‌سازی شد
مدیرعامل شرکت 30 میلیارد تومانی پتروشیمی اصفهان با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس آخرین وضعیت این شرکت بورسی را شفاف‌سازی کرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، مرتضی خالقی‌فر با ارسال نامه‌ای به اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: با توجه به اتمام قرارداد شرکت تجارت‌آذین نقش جهان با شرکت شایان اسپادانا، مبلغ 50 میلیارد تومان (شامل 40 میلیارد تومان اصل و 10 میلیارد سود ناشی از اجرای مفاد قرارداد) به حساب شرکت تجارت‌آذین نقش جهان واریز شد و سهم این شرکت از درآمد حاصله به میران 90 درصد و به مبلغ 9 میلیارد تومان در پیش‌بینی سالانه محاسبه شده که قبلاً نیز به بازار منعکس شده است.

وی با اشاره به مکاتبات قبلی، ادامه داد: با عنایت به عدم انعقاد قرارداد دریافت خوراک از سال 87 تاکنون و وجود اختلاف حساب این شرکت با پالایشگاه اصفهان، ارسال خوراک از طرف آن شرکت تا یک سوم در بهمن‌ماه به مدت 15 روز و در اسفند 90 تاکنون (13 روز) کاهش یافته است.با توجه به وجود هزینه‌های ثابت شرکت، تأثیر کمبود خوراک بر درآمد هر سهم در پایان سال محاسبه و به بازار اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علی‌رغم محدودیت‌های ارزی موجود در کشور، با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر انجام‌شده از طرف مجموعه مدیریت، مبلغی معادل 50 میلیون دلار از مطالبات ارزی به حساب شرکت واریز شد.

خالقی‌فر در خاتمه گفت: با توجه به روش انجام‌شده در وصول مطالبات ارزی، مبلغ فوق به نرخ بازار آزاد تسعیر شده که سود و زیان ناشی از تسعیر آن تا مبالغ ثبت شده دفتری در پایان سال همراه با سایر موارد خصوصاً موضوع خوراک به بازار انعکاس خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، نماد پتروشیمی اصفهان در بازار دوم معاملات از 10 دی سال گذشته تا کنون بسته است.

۷ فروردین ۱۳۹۱ ۲۰:۱۲
تعداد بازدید : ۱,۱۹۰