مشارکت کشورهای اروپایی در پروژه‌های اولویت‌دار صنعت نفت

مشارکت کشورهای اروپایی در پروژه‌های اولویت‌دار صنعت نفت
معاون فناوری و امور بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت گفت: شرکت‌های اروپایی برای مشارکت در پروژه‌های ازدیاد برداشت از میادین نفتی فردا در ایران گردهم می‌آیند.
سیدامیرعباس حسینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در دومین همایش بین المللی فرصت های فناورانه نفت و گاز حضور پررنگ و بی سابقه کشورهای صاحب فناوری با رویکرد همکاری‌های مشترک دیده می‌شود.
بر اساس این گزارش هدف از همکاری با این شرکت‌های اروپایی و صاحبان فناوری، تقویت فناوری ملی در حوزه بالادست است از این رو تمرکز دومین همایش بر روی موضوع ازدیاد برداشت خواهد بود. 

وی تصریح کرد: با توجه به واگذاری مدیریت فناورانه و یکپارچه میادین نفتی به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی پژوهشگاه صنعت نفت در نظر دارد از تجارب و فناوری‌های تجربه شده دانشگاه‌های صاحب نام و شرکت‌های معتبر در این زمینه برای انجام هرچه بهتر این مسئولیت خطیر و ملی در دو میدان فوق عظیم اهواز و یادآوران گام بردارد.

بر همین اساس با توجه به برنامه ریزی‌های به عمل آمده و همچنین دعوت‌های هدفمند از شرکت‌های خارجی  استقبال گسترده‌ای از سوی شرکت‌های بین‌المللی از دومین همایش‌ فرصت‌های فناورانه نفت و گاز صورت گرفته است تا جایی که بالغ بر 100 نفر میهمان خارجی برای حضور در در این آوردگاه بین‌المللی اعلام آمادگی کرده‌اند.

بر پایه این گزارش شرکت OMV، دانشگاه Delft هلند، Imperial College لندن، Senergy انگلیس، 
 well Quipفلاندی، Sokar آذربایجان و Energy One اتریشی از مهم ترین شرکت‌ها و دانشگاه‌های صاحب فناوری در این همایش بین‌الملی هستند.

گفتنی است شرکت‌های خارجی مقیم تهران،‌اتاق‌های بازرگانی، سفارتخانه‌های مقیم، شرکت‌های بهره‌بردار نظیر  مناطق نفت خیز جنوب،‌ فلات قاره، شرکت ملی نفت ایران،‌ گاز، پخش و پالایش، پتروشیمی و موسسات بین‌المللی از دیگر حاضران در این همایش هستند.

خاطر نشان می‌شود دومین همایش بین‌المللی فرصت‌های فناورانه نفت و گاز روز چهارشنبه 8 مهر ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت با حضور مقامات کشوری برگزار می‌شود.
۸ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۳۶
تعداد بازدید : ۴۸۵