اولین همایش منطقه ای خوردگی در پتروشیمی جم برگزار شد

اولین همایش منطقه ای خوردگی در پتروشیمی جم برگزار شد
اولین همایش خوردگی در صنعت نفت گاز و پتروشیمی با حضور اساتید، متخصصان، دانشجویان و کارکنان شاغل در صنعت در شرکت پتروشیمی جم برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم، اولین همایش منطقه ای خوردگی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی صبح امروز در سالن آپادانا شرکت پتروشیمی جم با حضور اساتید، متخصصان، دانشجویان و کارکنان شاغل در صنعت برگزار شد.
در این همایش تخصصی پس از خیر مقدم مدیر روابط عمومی پتروشیمی جم، رییس مجتمع این شرکت در زمینه برگزاری سمینارهای تخصصی  به صورت دوره ای خبر داد و در مورد ارتباط با صنایع پایین دستی و اهمیت خوردگی در منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس به سخنرانی پرداخت.
با آغاز سمینار مهندس جعفری رئیس خدمات فنی شرکت پتروشیمی جم با طرح مشکلات خوردگی در مجتمع پتروشیمی جم به تشریح  اداره بازرسی فنی این شرکت پرداخت و در زمینه مدیریت خوردگی در این مجتمع توسط این اداره اسلاید های خود را ارائه نمود.
در ادامه همایش دکتر محمد علی گلعذار عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر ارتباط دانشگاه با صنعت در مورد مانیتورینگ خوردگی به ارائه مطالب علمی و تخصصی پرداخت.
همچنین در ادامه مهندس علیرضا احمدی مدیر عامل شرکت پتروشیمی اندیمشک با موضوع ((خوردگی و ایمنی در صنایع پتروشیمی)) مطالب ارزشمندی در این زمینه مطرح کرد و با تاکید بر اهمیت خوردگی در مجتمع های پتروشیمی و توجه به آن، تجربیات خود را در اختیار شرکت کننده گان همایش قرار داد. 
بر اساس این گزارش دکتر رضا جواهر رئیس رصد خانه خوردگی و مشاور عالی پژوهشگاه شاخص پژوه، رئیس دپارتمان خوردگی شرکت فرانگر زرفام و همچنین مدرس بین المللی خوردگی به ارائه دیگاه های خود در مورد مدیریت خوردگی و ناسازگاری مفهومی بین آنچه در ادبیات بین المللی خوردگی مطرح است با معادل آن در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران و نقش مدیریت دانش خوردگی اسلایدهایی ارائه کرد.
در پایان نوبت صبح همایش منطقه ای خوردگی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، مهندس سید حیدر خدامراد کارشناس ارشد بازرسی خوردگی پتروشیمی جم به موضوع شکست ناشی از خوردگی scc پرداخت و مهندس امیر حنانی از شرکت بازرسی مهندسی و صنعتی ایران موضوع مدیریت ریسک خوردگی در واحد های الفین را مورد بررسی قرار داد.
در حاشیه همایش نمایشگاه فنی و تخصصی و گالری عکس در زمینه خوردگی پیش بینی شده بود که در کنار آن شرکت های تخصصی با ایجاد غرفه هایی اختراعات و سوابق علمی و فنی خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دادند.
۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱
تعداد بازدید : ۴۹۸