عضو اتاق بازرگانی تهران: برجام فرصت تاریخی برای سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت ایجاد می‌کند

عضو اتاق بازرگانی تهران: برجام فرصت تاریخی برای سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت ایجاد می‌کند
برنامه جامع اقدام مشترک و در نتیجه رفع تحریمهای اقتصادی، برای کشور بویژه صنعت نفت فرصت بزرگ تاریخی ایجاد خواهد کرد.

مجیدرضا حریری، عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، در گفتگو با خبرنگار شانا، گفت: متاسفانه بیشترین بار تحریمهای اقتصادی بر دوش صنعت نفت کشور بوده، به گونه‌ای که به واسطه تحریمهای ظالمانه، طی سالهای گذشته، سرمایه گذاری مناسبی بویژه در زمینه استفاده از بخش خصوصی خارجی در این حوزه صورت نگرفته است.

وی با اشاره به این که با برطرف شدن تحریمهای اقتصادی، بدون تردید صادرات نفت ایران افزایش خواهد یافت، افزود: با رفع تحریمهای اقتصادی تولید و صادرات نفت ایران افزایش خواهد یافت و به تبع آن به درآمدهای نفتی کشور نیز افزوده خواهد شد، اما این امر، در کوتاه مدت ایجاد نخواهد شد، بلکه کاری زمانبر است.

حریری، برنامه جامع اقدام مشترک و در نتیجه رفع تحریمهای اقتصادی را برای کشور، بویژه صنعت نفت، فرصت تاریخی بزرگی برای انجام سرمایه گذاری دانست و تصریح کرد: از آنجا که سرمایه گذاران حوزه نفت و گاز در دنیا محدود هستند، بدون شک چنین کشورهایی با برطرف شدن تحریمها، به سرعت به سوی این صنعت در ایران جذب خواهند شد.

عضو اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: بیش از ١٢٠ میلیارد دلار فرصت سرمایه گذاری در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در کشور وجود دارد که با کناررفتن تحریمهای اقتصادی و حضور سرمایه گذاران در ایران، توسعه این صنعت سرعت خواهد گرفت.

۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸
تعداد بازدید : ۵۵۲