امکان عرضه خوراک پتروشیمی ها در بورس انرژی فراهم است

امکان عرضه خوراک پتروشیمی ها در بورس انرژی فراهم است
بورس انرژی ایران آمادگی دارد تا با پذیرش خوراک ارسالی پالایشگاهها به مجتمعهای پتروشیمی زمینه را برای معامله های شفاف فراهم کند.

مدیرعامل بورس انرژی ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این بورس با توجه به زیرساختهای موجود می تواند با پذیرش فرآورده های نفتی که به عنوان خوراک از سوی پالایشگاهها به مجتمعهای پتروشیمی ارسال می شود، زمینه شفافی را برای معامله های طرفین فراهم کند.

علی حسینی افزود: ماهیت فعالیت بورس انرژی بر شفاف بودن معامله ها استوار است و در این مسیر در صورتی که پالایشگاهها عرضه فرآورده های مورد نیاز پتروشیمی ها را از طریق بورس انرژی انجام دهند برخی اختلافها و مشکلات که میان آنها وجود دارد مرتفع می شود.

وی ادامه داد: معامله در بورس انرژی سبب می شود تا روابط مالی میان طرفین شفاف و مشخص باشد و چالشهایی مانند بدهی و یا پرداخت نکردن معوقات مالی در سررسید از سوی خریداران فرآورده های نفتی به وجود نیاید.

به گزارش شانا، مدیرعامل بورس انرژی چندی پیش با بیان این که پذیرش و عرضه فرآورده های نفتی در بورس انرژی می تواند در رونق اقتصادی کشور تاثیر بگذارد، گفته بود: عرضه فرآورده های نفتی می تواند خروج از رکود را شتاب بخشد و منافع اقتصادی مطلوبی را برای کشورمان به همراه داشته باشد.

حسینی افزوده بود: تجربه موفق عرضه نفت کوره صادراتی در رینگ بین الملل سبب شد تا تحولی نوین را در فروش فرآورده های نفتی شاهد باشیم و این دستاورد با حمایتهای مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت محقق شد و خوشبختانه دیدگاه مثبت ایشان به بورس انرژی چشم انداز مثبتی را برای آینده این بورس ترسیم کرده است.

۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۰۵
تعداد بازدید : ۵۴۴