قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
پس از افزایش غیرمنتظره حجم ذخایر نفت خام آمریکا، که نشانه ای دیگر از تداوم فزونی عرضه در بازار بود، قیمت نفت امروز کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از افزایش غیرمنتظره حجم ذخایر نفت خام آمریکا، که نشانه ای دیگر از تداوم فزونی عرضه در بازار بود، قیمت نفت امروز کاهش یافت.
انستیتوی نفت آمریکا اعلام کرد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در یک هفته منتهی به 25 سپتامبر، 4.6 میلیون بشکه افزایش یافته، در حالی که تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز این رقم را 102 هزار بشکه پیش بینی کرده بودند.
سرمایه داران در انتظار آمارهای رسمی هفتگی از اداره اطلاعات انرژی آمریکا هستند که اواخر امروز منتشر می شود تا ببینند که آیا آمارهای انستیتوی نفت آمریکا تایید می شود یا نه.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز با 10 سنت کاهش به 45 دلار و 13 سنت رسید و در مسیر کاهش 11 درصدی در ماه سپتامبر باقی ماند.
قیمت نفت برنت نیز بدون تغییر در رقم 48 دلار و 23 سنت باقی ماند و در مسیر کاهش حدودا 9 درصدی در ماه جاری پابرجا ماند.
نوسان قمیت نفت برنت در روز چهارشنبه بسیار محدود و در حد 60 سنت بود که کم نوسان ترین قیمت از می 2014 تاکنون بود. این نوسان پایین قمیت، نشان دهنده حجم پایین معاملات انجام شده در بازار در آستانه تعطیلات یک هفته ای در چین است که از روی پنجشنبه آغاز خواهد شد.
تحلیل رویترز نشان می دهد، عدم انجام اقدام موثری از سوی عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت جهان برای افزایش قیمت ها موجب شده تا هسم این کشور از بازار افزایش یابد. صادرات نفت عربستان به کشورهای آسیایی و اروپایی در نیمه نخست سال جاری، به بالاترین رقم چند سال اخیر رسید.
اما دیگر اعضای اوپک درصددند تا حمایت کشورهای بیشتری را برای تغییر سیاست فعلی اوپک جلب کنند. وزیر انرژی قزاقستان روز چهارشنبه گفت، وی برای هماهنگی سیاست های نفتی جهت تحریک رشد قیمت نفت، با اعضای اوپک تماس گرفته است. وی نگفت که با کدام یک از اعضای اوپک تماس گرفته است.

۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۶:۲۷
تعداد بازدید : ۵۵۷