آغاز ساخت مجموعه پتروشیمی بهارات پترولیوم در بندر کوچی هند

آغاز ساخت مجموعه پتروشیمی بهارات پترولیوم در بندر کوچی هند
بهارات پترولیوم در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی هند یک مجتمع جدید پتروشیمی می سازد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی مانی کنترل، شرکت نفت بهارات پترولیوم هند ( BPCL ) کار ساخت یک مجموعه پتروشیمی به ارزش 5000 کرور روپیه را در شهر بندری کوچی این کشور آغاز کرده است.

این تاسیسات پتروشیمی که قرار است در مجاورت پالایشگاه این شرکت در بندر کوچی به بهره برداری برسد؛ در صورت تکمیل قادر به تولید سالانه 250 میلیون تن مشتقات پروپیلن برای مصارف ویژه خواهد بود. این محصولات در حال حاضر عمدتا وارداتی هستند.

پروژه یاد شده بخشی از طرح توسعه ای شرکت بهارات پترولیوم برای ارتقاء و افزایش ظرفیت پالایشگاه کوچی از 9 میلیون و 500 هزار بشکه به 15 میلیون و500 هزار بشکه است. برآورد می شود این طرح هزینه ای بالغ بر 20 هزار کرور روپیه در بر داشته باشد. پروژه افزایش ظرفیت پالایشگاه به تنهایی 16 هزار و500 کرور روپیه هزینه خواهد داشت و انتظار می رود تا ماه دسامبر سال 2015 تکمیل شود.

پالایشگاه کوچی در حال حاضر تولیدکننده انواع خوراک پتروشیمی از جمله بنزن، تولوئن و پروپیلن است. پس از اتمام عملیات توسعه، این پالایشگاه قادر به فرآوری بنزین و گازوئیل یورو 5 خواهد بود. بهارات پترولیوم در حال حاضر چهار پالایشگاه در بمبئی، بندر کوچی، بینا در ایالت مادیا پرادش و شهرNumaligarh ایالت آسام در اختیار دارد.

بهارات پترولیوم چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد با اجرای یک طرح توسعه ای عظیم، ظرفیت پالایش خود را از 30 میلیون تن کنونی، به 50 میلیون تن افزایش دهد. این شرکت قرار است ظرف پنج سال آینده 40 هزار کرور روپیه برای این منظور سرمایه گذاری کند. این طرح بخشی از پروژه بزرگ Sankalp به ارزش100 هزار کرور روپیه است.

بهارات پترولیوم توسط دولت هند مدیریت می‌شود و ساختمان مرکزی آن در شهر بمبئی ایالت ماهاراشترا قرار گرفته است.

۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۶:۳۳
تعداد بازدید : ۴۳۷