روند کند خصوصی‌سازی در دولت/ تاکید بر خصوصی‌سازی واقعی در بودجه 95

روند کند خصوصی‌سازی در دولت/ تاکید بر خصوصی‌سازی واقعی در بودجه 95
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:مجلس به موضوع خصوصی سازی ورود می‌کند و قطعا در برنامه ششم توسعه و بودجه 95 این موضوع را با جدیت مورد تاکید قرار خواهد داد.
سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه یکی از قوانین مترقی کشور اصل 44 قانون اساسی است، اظهار داشت: هم در دولت های گذشته هم در دولت فعلی اصل خصوصی سازی مدنظر قانون گذار رعایت نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: درواقع برخی از خصوصی سازی هایی که انجام شده یا واقعی نبوده و یا به شبه دولتی ها واگذار شده است و از طرفی دیگر گاهی اوقات نیز روند قیمت گذاری ها را واقعی نبوده است.

وی تصریح کرد: دولت کنونی نیز نه اینکه در خصوصی سازی ضعیف عمل کرده باشد بلکه برخی از تکالیفی که مجلس در بودجه های 93 و 94 برای دولت در نظر گرفته بود تمام و کمال انجام نداده است که در این راستا می توان به واگذاری دو تیم فوتبال تهرانی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه به طور کلی روند خصوصی سازی در دولت یازدهم کند بوده است، ادامه داد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود همواره تاکی دارند که دولت باید با عملکرد خوب خود عملکرد دولت قبلی را زیر سوال ببرد، از این رو اگر عملکرد دولتی خوب باشد مردم متوجه می شوند.

موسوی لارگانی تاکید کرد: مجلس به موضوع خصوصی سازی ورود میکند و قطعا در برنامه ششم توسعه و بودجه 95 این موضوع را با جدیت مورد تاکید قرار خواهد داد.
۱۱ مهر ۱۳۹۴ ۰۸:۵۷
تعداد بازدید : ۴۵۰