پیشرفت فیزیکی پتروشیمی بوشهر از مرز 50 درصد گذشت

پیشرفت فیزیکی پتروشیمی بوشهر از مرز 50 درصد گذشت
پیشرفت فیزیکی فاز نخست پتروشیمی بوشهر تا پایان مرداد ماه امسال به 49.66 درصد رسیده و پیش بینی می شود هم اکنون این میزان فراتر رفته است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از نیپنا، در مرداد ماه امسال فاز نخست پتروشیمی بوشهر 2.38 درصد پیشرفت فیزیکی را به ثبت رسانده است، در حالی که می بایست بیش از 5 درصد پیشرفت می داشت.

هم اکنون فاینانس ١,٩ میلیارد یورویی فاز دوم این طرح نیز مراحل نهایی خود را طی کرده و به زودی عملیاتی می شود.

فاینانس فاز نخست پتروشیمی بوشهر از ٢٥ فروردین ماه امسال عملیاتی شده است، بر اساس پیش بینی های صورت گرفته فاز نخست این طرح در نیمه دوم سال آینده راه اندازی می شود.

پتروشیمی بوشهر با عملیاتی شدن فاینانس فاز یک خود در یک سال گذشته به شدت فعال شده است، این طرح با ظرفیت سه میلیون تن محصول در سال اجرا می شود و شامل واحدهای اتان، اتیلن، برشهای سه کربنه، متانول، گوگرد، پلی اتیلن سبک و سنگین خطی، اسید استیک می شود.

این شرکت پتروشیمی با هدف تولید سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن متانول، یک میلیون تن الفین، پانصد و پنجاه هزار تن اتیلن گلیکول، ٣٠٠هزار تن پلیمر سنگین و سبک و سیصد هزار تن اسید استیک طراحی و اجرا می شود.

پتروشیمی بوشهر همچنین ظرفیت ١٥٠ هزار تن جداسازی گوگرد، ٢٩٥ میلیون فوت مکعب در روز بازیابی اتان و ٣٢٤ میلیون فوت مکعب در روز شیرین سازی گاز را دارد.

۱۱ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۱۴
تعداد بازدید : ۴۸۳