لحظه شماری ساسول برای بازگشت ایران به بازار نفت

لحظه شماری ساسول برای بازگشت ایران به بازار نفت
گروه پتروشیمی ساسول منتظر است ایران به بازارهای نفت و انرژی جهان برگردد تا خرید خود را از این کشور از سر گیرد.
به گزارش هفته نامه ماینینگ ویکلی، آلکس اندرسون، سخنگوی ساسول، گفت: این شرکت تا به حال مذاکراتی با ایران برای خرید مجدد از آن نداشته ولی در قدیم یکی از مهترین خریداران نفت ایران بوده که به دلیل تحریمهای غرب علیه برنامه هسته ای تهران مبادلات خود را متوقف کرده است. 

این شرکت آفریقای جنوبی زمانی یکی از مهمترین شرکای ایران در بخش پتروشیمی بود و تاسیس شرکت آریا ساسول را به عنوان یک تجربه موفق همکاری بین المللی با ایران در کارنامه خود دارد.

 ساسول از سال ٢٠١٢ تاکنون هیچ وارداتی از ایران نداشته است. در آن زمان ایران بیش از ٢٠ درصد از نفت مورد نیاز این شرکت مطرح آفریقایی را تأمین می کرد. 

به گفته اندرسون، ساسول معتقد است که بازگشت ایران به صحنه تجارت جهانی می تواند باعث شود تا حجم مبادلات در منطقه افزایش پیدا کند. ساسول تاکنون مذاکراتی با ایران در این زمینه نداشته است. 

پس از حضور هیئت آفریقای جنوبی در ایران، برخی رسانه ها اخباری در مورد علاقمندی ساسول به بازگشت به بازار ایران منتشر کردند.

در طول این سفر، مقامهای آفریقای جنوبی از ایجاد همکاری با ایران ابراز علاقه کردند ولی نکته اینجاست که صنعت انرژی این کشور به طور کلی در دست شرکتهای آمریکایی و اروپایی است و در حقیقت این شرکتها هستند که باید تمایل به بازگشت همکاریها را با ایران داشته باشند. 

اندرسون گفت: بعد از اجرایی شدن توافق هسته ایران و قدرتهای بزرگ جهان بر سر موضوع هسته ای تهران، این شرکت شرائط از سر گیری همکاریها را با ایران مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد داد.

در حال حاضر، بیشتر نفت مورد نیاز ساسول از عربستان و غرب آفریقا تأمین می شود. 

۱۱ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۱۷
تعداد بازدید : ۴۷۷