تقاضای جهانی نفت در ٥ سال آینده رو به رشد خواهد بود

تقاضای جهانی نفت در ٥ سال آینده رو به رشد خواهد بود
تقاضای جهانی برای نفت خام در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد کرده است و به این رشد دست کم تا ٥ سال آینده ادامه خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، مطابق برآوردهای موسسه جودی، تقاضای نفت در پی نصف شدن قیمت نفت در بازارهای جهانی شدت خواهد گرفت و بیشتر مصرف کنندگان این کالا همراه با توسعه اقتصادی خود تقاضای خود را برای نفت افزایش خواهند داد. 

در این برآورد، مصرف ٥٩ کشور که بیش از ٧٥ درصد از کل نفت جهان را مصرف می کنند در طول ٦ ماه نخست سال ٢٠١٤ و ٢٠١٥ مورد توجه قرار گرفته است. 

کشورهایی که در این مطالعات شرکت داشتند شامل همه تولیدکنندگان بزرگ نفت به جز روسیه، ایران، اندونزی، مالزی، ونزوئلا، آفریقای جنوبی و امارات  بوده اند.

مصرف کنندگان نفت نشان داده اند که مصرف آنها به طور روزانه در حدود ٧١ میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه در روز در ٦ ماه نخست امسال بود. این رقم برای پارسال ٦٩ میلیون و ١٠٠ هزار بشکه بوده که رشد ٣,٣ درصدی یا٢.٣ میلیون بشکه ای را نشان می دهد. 

کمی بیشتر از نیمی از این افزایش از سوی چین بوده است، به طوری که تنها این کشور یک میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه به مصرف خود اضافه کرده است. این رقم ١٣ درصد به تقاضای پکن افزوده است. 

کشورهای دیگر با بیشترین رشد مصرف این کشورها بودند: آمریکا با ٤٧٠ هزار بشکه در روز، هند با ٢٠٥ هزار بشکه، ترکیه با ١٨٠ هزار بشکه، عربستان  با ١١٥ هزار بشکه و کره با ١٠٠ هزار بشکه. 

یکی از مهمترین دلایل افزایش مصرف، رشد مصرف سوخت چین گزارش شده است. 
۱۱ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۲۰
تعداد بازدید : ۴۷۴