وزیر نفت عربستان پس از ماهها سکوت: سرمایه گذاریهای نفتی ریاض با وجود قیمت پایین نفت ادامه می یابد

وزیر نفت عربستان پس از ماهها سکوت: سرمایه گذاریهای نفتی ریاض با وجود قیمت پایین نفت ادامه می یابد
وزیر نفت عربستان از تداوم سرمایه گذاریهای ریاض در صنایع نفت و گاز با وجود قیمتهای پایین نفت خام خبر داد.
به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از خبرگزاری رسمی سعودی پرس، علی النعیمی دیروز (جمعه، ١٠ مهرماه) در حاشیه نشست وزیران انرژی گروه-٢٠ (G-٢٠) در ترکیه گفت: عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت جهان با وجود افت قیمتهای جهانی نفت خام، به سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز خود ادامه می دهد.

وی افزود: عربستان همچنین به سرمایه گذاری در دیگر منایع انرژی از جمله انرژی خورشیدی ادامه خواهد داد.

وزیر نفت عربستان تصریح کرد: صنایع نفت و گاز از دهه ١٩٧٠ میلادی تاکنون نوسانهای شدید قیمت نفت (بالا و پایین رفتن قیمتهای جهانی نفت خام) را تجربه کرده است، که این شرایط سرمایه گذاریها در صنایع نفت و انرژی و همچنین تداوم آنها را تحت تاثیر قرارداده است.

النعیمی گفت: این نوسانها به نفع هیچ یک از تولید کنندگان و مصرف کنندگان نیست و کشورهای گروه-٢٠ می توانند برای ثبات بازارهای جهانی نفت خام مشارکت کنند.

عربستان و دیگر اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در جریان افت شدید قیمتهای جهانی نفت خام به طور فزاینده ای همکاری دیگر تولید کنندگان نفت جهان از جمله روسیه، بزرگترین تولید کننده نفت جهان را خواستار شده اند.

بر اساس این گزارش در حالی که هم اکنون بازارهای جهانی نفت خام با مازاد عرضه روبروست، برخی بر این باورند که اوپک به تنهایی و بدون کمک دیگر کشورهای تولید کننده با ابزار معمول کاهش عرضه، نمی تواند به بهبود قیمتهای جهانی نفت خام کمک کند.  
۱۱ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۲۶
تعداد بازدید : ۳۸۲