شرایط برای بازگشت نفتکش های ایران به اروپا فراهم شده است

شرایط برای بازگشت نفتکش های ایران به اروپا فراهم شده است
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به مذاکره با کشورهای آسیایی و اروپایی، گفت: شرایط برای بازگشت و فعالیت مجدد نفتکش های ایران در بازارهای اروپایی بسیار مهیا است.
به گزارش ایرنا، علی‎اکبر صفایی با بیان اینکه اکنون فضای مذاکره پس از برجام باز شده و شرایط برای راهیابی ایران به بازارهای جدید مهیاتر شده است، اظهار کرد: ما بسیاری از مقدمات را برای ورود به بازارهای بین المللی و اروپا انجام داده‎ایم و مطمئن هستیم که با شرایط فنی و استانداردهای خوب ناوگان شرکت ملی نفتکش می‎توانیم به بازارهای جدید ورود و به همه برنامه ریزی‎های خود در در این زمینه دست پیدا کنیم.
عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران با تاکید بر اینکه برنامه‎های ما در دوران پساتحریم به دو دسته برنامه خرد و برنامه کلان تقسیم می‎شود، گفت: در بخش برنامه‎های خرد، بر آن هستیم تا در دوران پساتحریم شرایط ناوگان را از نظر فنی و از بعد بازاریابی به نقطه‎ای برسانیم که دوباره دسترسی ما به بازارهایی که در شرایط تحریم آنها را از دست دادیم، فراهم شود.
وی با اشاره به برنامه‎های کلان شرکت ملی نفتکش برای پساتحریم، افزود: در خصوص توسعه ناوگان که در برنامه‎های کلان این شرکت می گنجد،این شرکت در راستای سیاست هیات مدیره و تنوع سبد درآمدی برنامه‎های توسعه ای را تدوین کرده‎ایم که هم در حوزه نفت و هم در حوزه کشتی‎های گازی و سایر کشتی‎ها قرار دارد.
صفایی با اشاره به اینکه هیات های بزرگی از کشورهای آسیایی و اروپایی به ایران آمده اند، اظهار داشت: نفتکش یکی از مجموعه‎هایی بوده که از این فضای باز شده در ایران بیشترین استفاده را کرده به طوری که با همه شرکای خارجی که قبلا با ما همکاری داشتند و حتی آنهایی که به تازگی وارد حوزه حمل‎ونقل ملی و بین‎المللی شده‎اند ارتباط داریم.
به گزارش شرکت ملی نفتکش ایران، صفایی درباره تکمیل پروژه های نیمه تمام این شرکت در شرکت‎های صدرا و ایزوایکو، گفت: با هدف حمایت از صنعت کشتی‎سازی کشور، پیش نویس توافقنامه جدیدی در این خصوص در حال تهیه و تنظیم است به طوری که پیش بینی می کنیم این توافقنامه تا پایان امسال بین شرکت ملی نفتکش و کشتی سازان داخلی امضا شود.
۱۱ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۲۴
تعداد بازدید : ۵۶۶