قیمت انواع نفت خام بیش از یک درصد کاهش یافت

قیمت انواع نفت خام بیش از یک درصد کاهش یافت
قیمت های جهانی نفت خام در پایان معاملات روز گذشته، بازارهای جهانی نفت خام بیش از یک درصد کاهش یافت.
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، به دنبال انتشار داده های اقتصادی ضعیف تر از حد انتظار آمریکا که چشم انداز تقاضا را تحت تاثیر قرار داد و تغییر مسیر طوفان ژواکین و دور شدن آن از تاسیسات نفتی واقع در سواحل شرقی آمریکا، قیمت های جهانی نفت خام حدود یک درصد کاهش یافت.
کاهش ارزش دلار نیز تا حدودی مانع کاهش بیشتر قیمت های جهانی نفت خام در معاملات دیروز بازار نفت شد، کاهش ارزش در پی نگرانی ها درباره اینکه شاید هنوز برای اقتصاد آمریکا زود باشد که بانک مرکزی آمریکا بخواهد نرخ بهره را در سال جاری میلادی افزایش دهد.
نفت و دیگر کالاها بر مبنای دلار قیمت گذاری می شوند، از این رو کاهش ارزش دلار قیمت سبب ارزان شدن قیمت مواد خام اولیه برای دارندگان دیگر ارزها از جمله یورو و دیگر ارزها می شود.
قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال، در پایان معاملات دیروز بازار بورس آی سی یی لندن با ٦٢ سنت کاهش(1.3 درصد افت) ٤٧ دلار و هفت سنت برای هر بشکه معامله شد.
قیمت نفت خام شاخص دابلیو.تی.آی آمریکا در پایان معاملات دیروز بازار بورس نیویورک(نایمکس) با ٦٠ سنت افت(حدود 1.3 درصد کاهش) ٤٤ دلار و ١٤ سنت برای هر بشکه داد و ستد شد.
قیمت نفت خام هر دو شاخص برنت و دابلیو تی آمریکا هفته گذشته با حدود سه درصد کاهش همراه بود.
آمار اشتغال در آمریکا در پی اخراجها در ٢ ماه گذشته و کاهش دستمزدها در ماه سپتامبر با افت همراه بوده است.
در پی نظرسنجی وزارت کار آمریکا از کارفرمایان، کارخانه های آمریکا در ماه سپتامبر ٩ هزار تن تعدیل نیرو داشتند، در حالی که در ماه اوت این رقم ١٨ هزار تن بود.
کریس جارویس تحلیلگر حوزه انرژی در موسسه کاپ راک ریسک منجمنت در فردریک واقع در ایالت مریلند در این باره گفت: آمارهای ضعیف اقتصادی آمریکا در پی احتمال افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا و افزایش نگرانی ها درباره کند شدن روند رشد اقتصادی جهان پدید آمده است.
۱۱ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۲۶
تعداد بازدید : ۵۳۶