افزایش صادرات نفت کوره ایران به اروپا و چین با وجود تحریم‌ها

افزایش صادرات نفت کوره ایران به اروپا و چین با وجود تحریم‌ها
داوجونز اعلام کرد: شرکت اروپایی ویتول و یک شرکت چینی برای افزایش واردات نفت کوره از ایران دو نفتکش بزرگ هر یک به ظرفیت ۸۰ هزار تن اجاره کرده اند.

 

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از داوجونز، شرکت اروپایی ویتول و شرکت چینی تیانبائو برای افزایش واردات نفت کوره از ایران نفتکش های جدیدی را اجاره کرده اند.

بر اساس این گزارش؛ شرکت ویتول یک نفتکش به ظرفیت 80 هزار تن اجاره کرده است که قرار است امروز نفت کوره تولیدی ایران را از بندر ماهشهر بارگیری کند. شرکت تیانبائو نیز کشتی دیگری را با همین ظرفیت اجاره کرده است که قرار است دو هفته دیگر در یکی از بنادر ایران بارگیری کند.

به گفته فعالان بازار نفت ویتول دو محموله نفت کوره دیگر به وزن مجموع 280 هزار تن از ایران خریداری کرده و در حال تحویل آن هاست.

در حالی این دو شرکت خواستار افزایش واردات نفت کوره از ایران شده اند که آمریکا با اعمال فشار مستقیم و غیرمستقیم به کشورهای جهان سعی دارد آن ها را از مبادلات نفتی با ایران منصرف کند.

اتحادیه اروپا اخیرا در اقدامی به شرکت های این اتحادیه اجازه داده است تا اول جولای محموله های نفتی ایران را بیمه کنند. از زمان تصویب تحریم نفت ایران در اتحادیه اروپا قیمت جهانی نفت ۲۰ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که زمان اجرای این تحریم به اول جولای موکول شده است.

بر اساس این گزارش؛ تیانبائو وابسته به شرکت دولتی شوهای ژنرونگ چین است که در ماه ژانویه به دلیل فروش بنزین به ایران توسط دولت آمریکا تحریم شد. به گفته منابع آگاه اگرچه به نظر می رسد این شرکت همچنان به واردات نفت کوره ایران ادامه دهد اما شر کت اروپایی ویتول احتمالا از جولای که تحریم های اروپا اجرایی می شود واردات نفت کوره از ایران را متوقف خواهد کرد.

۹ فروردین ۱۳۹۱ ۰۳:۰۲
تعداد بازدید : ۱,۰۶۴