تولید بیش از ٥ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه دوم پارس جنوبی

تولید بیش از ٥ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه دوم پارس جنوبی
پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی در سه ماه امسال بیش از پنج میلیارد و ٤٢٩ میلیون مترمکعب گاز تولید کرده است.

سرپرست مدیریت پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: مقدار گازهای ارسالی به مشعلهای پالایشگاه در سه ماه امسال شاهد کاهش ٨,٧ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ٩٣ بوده است.

مهدی گرامی شیرازی افزود: مطابق با داده‌ های موجود و در پی بازنگری طراحی شبکه‌ مشعلهای پالایشگاه توانسته ‌ایم مقدار گازهای ارسالی به مشعلها را به میزان ٣٤,٥ درصد نسبت به شرایط طراحی و ٨.٧ درصد نسبت به سه ماه نخست سال گذشته کاهش دهیم.

وی اعلام کرد: محصولات این پالایشگاه شامل گاز، میعانات گازی و گوگرد است که با برنامه‌ ریزی و نظارت دقیق بر فعالیتها توانسته‌ ایم با قابلیت اطمینان ٩٩,٩٨ درصدی، تداوم تولید آنها را حفظ کنیم.

به گفته سرپرست مدیریت پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی، با برنامه‌ ریزی صحیح در راهبری واحدها و تجهیزات پالایشگاهی مقدار مصرف سوخت (گاز) نیز به میزان چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال ٩٣ کاهش یافته است.

گرامی با اشاره به کاهش آلاینده ‌های زیست محیطی در این پالایشگاه تصریح کرد: در خصوص کاهش آلاینده‌ های زیست محیطی، در بخش آب، دو پروژه‌ اکسیداسیون پیشرفته‌ پساب صنعتی و اصلاح سیستم تصفیه‌ پساب بهداشتی در دستور کار این پالایشگاه قرار دارد که امیدواریم با اجرایی شدن آنها، آلاینده ‌های پساب خروجی به مقدار قابل توجهی و تا مقادیر پایین تر از استاندارد کاهش یابد.

سرپرست مدیریت پالایشگاه دوم پارس جنوبی تاکید کرد: کارکنان متعهد این پالایشگاه با توجه ویژه به سه محور اصلی توسعه‌ پایدار یعنی توسعه‌ اقتصادی، حفظ محیط زیست و مسئولیتهای اجتماعی تلاش می‌ کنند تا بر اساس برنامه‌ استراتژیک مجتمع گاز پارس جنوبی، نقش بسزایی در رشد و شکوفایی ایران اسلامی داشته باشند.

۱۲ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۰۵
تعداد بازدید : ۴۸۰