ساخت خطوط لوله صادراتی در اولویت قرار گرفت

ساخت خطوط لوله صادراتی در اولویت قرار گرفت
مهدی فکور با بیان اینکه ساخت خطوط لوله صادراتی در اولویت کاری قرار گرفته است گفت: به این منظور یک خط لوله جدید به منظور انتقال نفت خام صادراتی به منطقه گوره در حاشیه خلیج فارس ساخته می شود.
مهدی فکور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: هم اکنون دو پروژه جدید انتقال نفت به مبادی مصرف و صادراتی در مناطق مرکزی ایران به طور همزمان مراحل اجرایی را پشت سر می گذارد.
مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی از ساخت یک خط لوله جدید برای انتقال نفت خام ترش به پالایشگاه شمال کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر عملیات ساخت و لوله گذاری خط لوله نفتی سبز آب به قطر 24 اینچ برای انتقال نفت به شمال کشور آغاز شده است.
فکور گفت: ساخت یک خط لوله 18 تا 20 اینچی به طول 130 کیلومتر برای انتقال به مناطق غربی ایران با ساخت این خطوط لوله امکان افزایش ظرفیت تولید و انتقال نفت و رفع محدودیت های تولید فراهم می شود.
مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران امکان تولید روزانه در مناطق مرکزی را 176 هزار بشکه دانست و اعلام کرد: در شرایط فعلی ظرفیت تولید به اندازه پیک انتقال نفت به مبادی صادراتی است و به دلیل این محدودیت در انتقال کمی از این تولید کاهش یافته است.
۹ فروردین ۱۳۹۱ ۰۳:۰۴
تعداد بازدید : ۱,۴۱۹