قیمت بنزین در بازار آسیا بیش از یک دلار افزایش یافت

قیمت بنزین در بازار آسیا بیش از یک دلار افزایش یافت
قیمت هر بشکه بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به ٢٥ سپتامبر (جمعه، سوم مهرماه) بیش از یک دلار افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، قیمت بنزین در هفته منتهی به ٢٥ سپتامبر با یک دلار و ٣٢ سنت افزایش به ٦٥ دلار و ٥٢ سنت برای هر بشکه رسید؛ حجم بالای تقاضا برای بنزین از سوی مصرف کنندگان عمده این فرآورده نفتی مانند چین و اندونزی، قیمت این فرآورده را در بازار آسیا افزایش داده است.

قیمت گازوئیل در بازار سنگاپور در هفته مورد بررسی به ٦٠ دلار و ٤٢ سنت برای هر بشکه رسید؛ افزایش عرضه گازوئیل در آسیا، بویژه از سوی پالایشگران فعال در هند که قرار است در ماههای سپتامبر و اکتبر نیز روزانه ٧١ هزار بشکه از این فرآورده نفتی را به بازار آسیا صادرکنند، سبب کاهش قیمت گازوئیل در بازار آسیا شده است.

همچنین قیمت نفت کوره نیز در بازار آسیا به ٣٥ دلار و ٥٥ سنت برای هر بشکه رسید؛ قیمت نفت کوره ٦٦ سنت در هفته منتهی به ٢٥ سپتامبر کاهش یافت.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت بنزین در خلیج مکزیک در هفته مورد بررسی به ٣ دلار و ٥٠ سنت افزایش به ٥٩ دلار و ٥ سنت برای هر بشکه رسید؛ هرچند تغییر فرآیند تولید بنزین از پایه تابستانی به پایه زمستانی، تا حدودی تاثیر منفی بر قیمت این فرآورده نفتی در آمریکا داشته است، ولی در مقابل، کم شدن عرضه بنزین از سوی پالایشگران فعال در آن منطقه سبب افزایش قیمت آن در آمریکا شده است.

قیمت بنزین در بازار رتردام نیز نسبت به هفته گذشته اندکی کاهش یافت و به ٧٠ دلار و ١٣ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته هفت سنت کاهش یافت.

۱۲ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹
تعداد بازدید : ۵۰۱