تولید 86 میلیارد مترمکعب گاز در سال جهاد اقتصادی در پارس جنوبی

تولید 86 میلیارد مترمکعب گاز در سال جهاد اقتصادی در پارس جنوبی
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تولید 86 میلیارد مترمکعب گاز در سال جهاد اقتصادی در پارس جنوبی خبر داد.
موسی سوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه با اشاره به سالروز سفر تاریخی و ارزشمند مقام معظم رهبری به پارس جنوبی اظهار داشت: سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به پارس جنوبی موجبات رشد و توسعه این منطقه را فراهم کرد و در سال جهاد اقتصادی شاهد رشد روزافزون میدان گازی پارس جنوبی بودیم.

وی افزود: در سال تولید ملی نیز باید این مسیر تداوم یابد و باید از متخصصان توانمند داخلی بیشترین استفاده را ببریم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به دستاوردهای پارس جنوبی در سال گذشته خاطر نشان کرد: تولید صیانتی و پایدار گاز کشور از میدان مشترک پارس جنوبی که منجر به افزایش ظرفیت تولید تا سقف 290 میلیون مترمکعب در روز شد و همچنین تولید بیشتر و افزایش تولید گاز با اجرای طرح‌های توسعه باقیمانده از میدان مشترک پارس جنوبی و افزایش روزانه 42 میلیون مترمکعب گاز از جمله این دستاوردهاست.

سوری تصریح کرد: تولید نفت خام از لایه‌های نفتی پارس جنوبی و افزایش آن طی برنامه پنجم، انجام مطالعات تولید گاز هلیوم از پارس جنوبی و تولید ثروت از دانش نفت و گاز و ساخت داخل نیز از جمله دستاوردهای سال 1390 در پارس جنوبی است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تولید 86 میلیارد مترمکعب گاز در سال جهاد اقتصادی در پارس جنوبی خبر داد و افزود: تولید 86 میلیارد مترمکعب گاز طی سال 1390 به ارزش اقتصادی حدود 40 میلیارد دلار مهم‌ترین اقداماتی است که در سال گذشته با جدیت تمام انجام شد.

سوری بیان کرد: اجرای موفق طرح افتخارآمیز افزایش ظرفیت فاز یک پارس جنوبی به مثابه نخستین حلقه از زنجیره‌ توسعه این میدان بزرگ انرژی به میزان 200 میلیون فوت مکعب در روز نیز از اقدامات مهم در پارس جنوبی است.

وی گفت: باید دست به دست هم دهیم و در سال تولید ملی به سمت رشد و توسعه پارس جنوبی حرکت کنیم.

۹ فروردین ۱۳۹۱ ۰۳:۱۰
تعداد بازدید : ۱,۰۷۴