سفر مدیران بی پی به ایران برای ازسرگیری همکاری‌های نفتی

سخنگوی شرکت بی‌پی تایید کرد که مدیران این شرکت ماه گذشته برای مذاکره درخصوص بازگشت این شرکت انگلیسی به بخش انرژی ایران به تهران سفر کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از تایمز، سخنگوی شرکت گفت: «(مسوولان) بی‌پی با مقامات صنعت نفت (ایران) ملاقات داشته‌اند. جزئیات این بحث‌ها محرمانه است. به ما گفته شده که به محض اینکه تحریم‌ها اجازه دهد، ما مایل به بررسی مجدد فرصت‌های موجود در ایران خواهیم بود. ما کاملا به رژیم فعلی تحریم‌ها پایبندیم.» گفته می‌شود مسوولان بی‌پی در مورد کار بر روی چند پروژه احتمالی بعد از لغو تحریم‌ها گفت‌وگو کرده‌اند. با توجه به توافق تاریخی منعقده بین تهران و قدرت‌های جهانی در اوایل سال جاری، موانع اقتصادی و تجاری ممکن است تا سال 2016 از میان برداشته شود.

در همین حال، هیاتی از اتاق بازرگانی انگلیس متشکل از نمایندگان 14 شرکت شب گذشته برای انجام مذاکرات تجاری وارد تهران شدند، اما نماینده‌ای از بی‌پی در این هیات حضور نداشته است. در ماه اوت نیز یک هیات تجاری به سرپرستی وزیر خارجه انگلیس به تهران سفر و در مراسم بازگشایی سفارت انگلیس شرکت کرد. بی‌پی در این هیات نیز نماینده‌ای نداشت.
در مقابل، بزرگترین رقیب انگلیسی بی‌پی، یعنی شرکت شل نمایندگانی در هر دو این هیات‌ها داشته و اعلام کرده است که علاقه‌مند است به محض لغو تحریم‌ها با تهران همکاری کند. بن وان بوردن، مدیر اجرایی شرکت شل در ماه ژوئن گفت: «ایران یک کشور فوق‌العاده با منابع عالی است» و اینکه «همه» می‌خواهند در آنجا فعالیت کنند.
۱۲ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳
تعداد بازدید : ۴۴۱