اتاق تهران و اتاق بخارست تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

اتاق تهران و اتاق بخارست تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
روز گذشته و در جریان سفر هیات تجاری اتاق تهران به رومانی، یک تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق تهران و اتاق بخارست به امضا رسید که طی آن دو طرف بر گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف تجاری، صنعتی و آموزشی تاکید کردند.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، مسعود خوانساری و سارین دیمیتریو در دیدار مجدد خود، یک یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند تا پس از این دو اتاق تهران و بخارست مراودات و ارتباطات بیشتری با یکدیگر داشته و پل ارتباطی بخش خصوصی ایران و رومانی باشند.


در این دیدار رئیس اتاق بازرگانی و صنایع بخارست با اشاره بر اهمیت امضای این سند همکاری گفت: «این تفاهم‌نامه نه تنها سندی در جهت توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری است که بر همکاری‌های علمی و آکادمیک دو اتاق نیز تاکید دارد.» دیمیتریو افزود: «امیدوارم اتاق تهران و اتاق بخارست بتوانند با کمک یکدیگر و همکاری در پروژه‌های مشترک موجب ارتقا مراودات دو کشور ایران و رومانی شوند.» او توضیح داد که این سند نود و هشتمین تفاهم‌نامه‌ای است که اتاق بخارست با دیگر اتاق‌های بازرگانی و صنایع در دنیا امضا کرده است.


دیمتریو رئیس اتاق بازرگانی بخارست در این مراسم با اشاره به سفر بسیار مفید هیات اتاق بازرگانی و صنایع تهران به رومانی و مذاکرات مستقین دو طرف، آن را مقدمه بسیار مهمی برای برداشتن گام‌های عملی در آینده دانست و توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری را عامل مهمی در امر توسعه در روابط سیاسی بین دو کشور توصیف کرد.


هم‌چنین مسعود خوانساری نیز با تاکید بر لزوم رشد و توسعه روابط دوجانبه اقتصادی بین رومانی و ایران خاطرنشان کرد که هیات تجاری اتاق تهران از نمایندگان شرکت‌های بزرگ و اثرگذار تشکیل شده است که با هدف یافتن زمینه‌های همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در ایران و رومانی به این سفر آمده‌اند. رئیس اتاق تهران پس از امضای تفاهم‌نامه از مسوولان رومانی خواست که هرچه سریع‌تر در جهت تسهیل صدور ویزا و حل مشکلات بانکی و گمرکی گام بردارند. خوانساری همچنین نقش اتاق‌های بازرگانی را تسهیل برقراری ارتباطات میان نمایندگان بخش های خصوصی دو کشور دانست و خواستار آن شد هیات رومانیایی که قرار است به سرپرستی دیمتریو سال آینده به تهران سفر کند، از نتایج دیدارهای کنونی بهره بگیرد و سفری هدفمند به تهران داشته باشد.

۱۲ مهر ۱۳۹۴ ۱۲:۰۳
تعداد بازدید : ۴۵۶