استقبال ایران از سرمایه‌گذاران خارجی در مناطق آزاد

استقبال ایران از سرمایه‌گذاران خارجی در مناطق آزاد
دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: ایران با دارا بودن مزیت‌های اقتصادی مختلف آمادگی لازم برای استقبال از سرمایه‌گذاران خارجی را دارد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد در نشست مشترک دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به همراه هیأت اقتصادی آلمان به تشریح مزیت‌های اقتصادی ایران برداخت و گفت: کشور ایران در 5 حوزه خودرو، پتروشیمی، صنعت برق، فولاد و سیمان دارای موفقیت‌های گسترده ای بوده است.

وی در ادامه به توضیح یک به یک این صنایع پرداخت و گفت: صنعت خودرو ایران با بیش از 1.5 میلیون دستگاه تولید خودرو با عنوان یکی از بزرگ‌ترین صنایع ایران به حساب می‌آید که سهم ویژه‌ای در تولید ناخالص ملی و اشتغال را به خود اختصاص داده که ما امیدواریم با مشارکت صنعت خودروی آلمان شاهد پیشرفت در این زمینه باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: کشور ما با دارا بودن منابع عظیم نفت و گاز در صنعت پتروشیمی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گسترده‌ای برای فعالیت دارد.

ترکان در ادامه به صنعت برق اشاره و اظهار کرد: صنعت برق ایران دارای ظرفیت‌های گسترده در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات و منابع انسانی است که در طول دوران مختلف از مشارکت شرکت زیمنس آلمان نیز بهره‌مند گردیده است.

وزیر شورای عالی مناطق آزاد تصریح کرد: صنعت فولاد و سیمان یک صنعت رو به رشد ایران به حساب می‌آید که به دلیل قیمت پایین انرژی وضعیت رقابتی نیز دارد همچنین این صنایع سهم قابل توجهی از صادرات غیرنفتی ایران را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سابقه همکاری ایران و آلمان در حدود 80 سال بوده از همین رو با برداشتن تحریم‌ها به دنبال ادامه روند همکاری‌ها هستیم.
۱۳ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۱۷
تعداد بازدید : ۵۴۱