شل دو واحد جدید پتروشیمی در سنگاپور راه اندازی می کند

شل دو واحد جدید پتروشیمی در سنگاپور راه اندازی می کند
این پروژه شامل یک واحد جدید تولید اتیلن اکساید خلوص بالا و یک واحد تولید اتوکسیلات، هر کدام با ظرفیت تولید 140 هزار تن در سال است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شعبه شرکت شل در سنگاپور به تازگی از دو برابر شدن ظرفیت تولید اتیلن اکساید خلوص بالا ( HPEO ) و اتوکسیلات ( ethoxylates ) خود در مجموعه پتروشیمی این شرکت واقع در جزیره جورانگ سنگاپور خبر داد.

شرکت شل قصد دارد اتیلن اکساید خلوص بالا تولیدی را از طریق یک شبکه خطوط لوله اتیلن اکساید، به مشتریان خود در نقاط دوردست و تاسیسات توسعه یافته اتوکسیلات خود در جزیره جورانگ انتقال دهد.

قرار است خوراک واحد تولید اتیلن اکساید خلوص بالا، از مجتمع اتیلن اکساید/ مونو اتیلن گلایکول شل تامین شود. این مجتمع در مجاورت واحد کراکر اتیلن این شرکت، در محل مهمترین پالایشگاه شل در جزیره پولائو بوکوم سنگاپور واقع است.

گراهام ونت هوف، معاون اجرایی شل کمیکالز، عنوان کرد: تقاضا برای محصولاتی چون اتیلن اکساید خلوص بالا و الکل اتوکسیلات، طی سال های اخیر رشد چشمگیری در بازار آسیا داشته است. این دو پروژه به عنوان بخشی از راهبرد شرکت شل برای تامین تقاضای فزاینده مشتریان فعلی و جدید در سنگاپور و منطقه صورت می گیرد.

همچنین یئو کیات چوان، مدیرعامل هیئت توسعه اقتصادی سنگاپور، اظهار داشت: ما خوشحالیم که شرکت هایی از قبیل شل در توسعه بخش انرژی و صنایع شیمیایی سنگاپور مشارکت می کنند. این تاسیسات جدید که سبب سرمایه گذاری های تازه ای در بخش تولید محصولات شیمیایی ویژه در جزیره جورانگ شده است؛ می تواند موقعیت های شغلی مناسبی برای مردم سنگاپور فراهم کند.

۱۳ مهر ۱۳۹۴ ۱۲:۵۲
تعداد بازدید : ۵۰۱