قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
قیمت هر بشکه نفت برنت پس از افزایش 44 سنتی در روز جمعه، امروز نیز 38 سنت رشد داشت و به 48 دلار و 51 سنت رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه روسیه اعلام کرد که آماده برگزاری نشستی با حضور دیگر تولید کنندگان نفت برای گفت و گو در خصوص وضعیت بازار جهانی نفت است، قیمت نفت امروز افزایش یافت. قیمت ها به دلیل فزونی عرضه، بیش از 50 درصد نسبت به بالاترین رقم های سال گذشته کاهش یافته است.
انتشار گزارشی در مورد کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا برای پنجمین هفته متوالی نیز دیگر عامل تقویت قیمت نفت بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از افزایش 44 سنتی در روز جمعه، امروز نیز 38 سنت رشد داشت و به 48 دلار و 51 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از افزایش 80 سنتی در روز جمعه، امروز 38 سنت رشد داشت و به 45 دلار و 87 سنت رسید.
یو جین کانگ، تحلیلگر بازار نفت در سئول گفت: «در حالی که روسیه درخواست کرده که (در مورد وضعیت بازار نفت) گفت و گو شود، ظاهرا سرمایه گذاران انتظار دارند در جریان توازن مجددی که تولید کنندگان ایجاد خواهند کرد، تولید کاهش یابد.»
روسیه به عنوان یکی از تولید کنندگان بزرگ نفت جهان تاکنون تمایلی به کاهش تولید برای حمایت از قیمت ها نداشته است. در نوامبر گذشته، این کشور از همکاری با اوپک برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت خودداری کرد.
میزان تولید نفت روسیه در ماه سپتامبر، به رکورد جدیدی در طی سال های پس از فروپاشی شوروی سابق رسید و بالغ بر 10.74 میلیون بشکه در روز شد. این در حالی است که قیمت جهانی نفت در ماه اوت به پایین ترین رقم 6 سال و نیم گذشته رسید.
اما وزیر انرژی روسیه اکنون می گوید، این کشور اماده نشست با اوپک و دیگر تولید کنندگان نفت برای گفت و گو در مورد بازار جهانی نفت است. وی افزود، نشست جداگانه ای نیز قرار است در پایان ماه اکتبر بین مقامات روسی و مقامات سعودی برگزار شود.
آمارهای منتشر شده در روز جمعه نشان داد که شرکت های انرژی آمریکا تعداد سکوهای حفاری نفت خود را در هفته گذشته 26 مورد کاهش داده اند، که این بیشترین کاهش از ماه آوریل تاکنون است و پنجمین کاهش هفتگی متوالی محسوب می شود.
۱۳ مهر ۱۳۹۴ ۱۲:۵۴
تعداد بازدید : ۵۰۴