تحریمهای اقتصادی و نفتی لغو می شود

پنج تن از اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام با صدور بیانیه‌ای متن گزارش قرائت شده برجام در جلسه علنی امروز مجلس را دارای جهت گیری سیاسی و تنظیم شده بر اساس گفتمانی دانستند که از ابتدا مخالف برجام بوده است.

 به گزارش شانا، در بیانیه ٥ تن از اعضای کمیسیون ویژه برجام، موارد زیر به عنوان پیامدهای مثبت اجرای برجام اشاره شده است: تمامی تحریمهای اقتصادی و مالی در حوزه های بانکی، مالی، نفتی، گازی، پتروشیمی، تجاری، بیمه، حمل و نقل وضع شده توسط اتحادیه اروپایی و آمریکا که به بهانه برنامه هسته ای ایران وضع شده است، در ابتدای اجرای توافق به طور یکجا لغو می شوند.

ممنوعیت یا محدودیت همکاریهای اقتصادی با ایران در همه عرصه ها ازجمله سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، و دیگر زمینه ها برطرف خواهد شد.

دهها میلیارد دلار از درآمدهای ایران که طی چند سال گذشته به دلیل تحریمهای ظالمانه در خارج از کشور مسدود شده است، آزاد خواهد شد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی نفتکش و شرکتهای تابعه، ایران ایر و بسیاری از دیگر نهادها، بانکها موسسات کشورمان (در مجموع حدود ٨٠٠ شخص حقیقی و حقوقی) از شمول تحریمها خارج می شوند.

۱۳ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۰۱
تعداد بازدید : ۴۴۱