ارسال اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات دستگاه‌های اجرایی به وزارت اقتصاد

ارسال اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات دستگاه‌های اجرایی به وزارت اقتصاد
وزیر اقتصاد طی نامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی از آنان خواست نسبت به ارسال اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات خود به وزارت امور اقتصادی و دارایی اقدام کنند.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی طیب نیا در این نامه که خطاب به 22 نهاد دولتی و دستگاه اجرایی، صادر شده است، با اشاره به ماده (1) قانون رفع موانع رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و ماده (2) آیین نامه اجرایی آن توسط هیات دولت به تاریخ 17 مرداد ماه سالجاری، خواستار انجام اقدامات لازم در مورد ارسال اطلاعات بدهی ها و مطالبات ایشان به وزارت اقتصاد شده است.

کلیه دستگاه های اجرایی مورد اشاره در نامه علی طیب نیا، اطلاعات مذکور را در مرکز باید به معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور (اداره کل مدیریت بدهی ها و تعهدات عمومی دولت) و دراستان ها به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ذی ربط ارسال کنند.

نامه وزیر اقتصاد تصریح دارد: اتخاذ تمهیدات لازم برای استفاده از ابزارهای تسویه بدهی ها، مقرر در قوانین ذی ربط منوط به ارایه اطلاعات مورد نیاز در بخشنامه فوق الذکر و سایر بخشنامه های ابلاغی وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور چندی پیش طی بخشنامه ای اعلام کرد: تا پیش از فراهم شدن بستر و ابزار لازم برای انتقال الکترونیکی اطلاعات، کلیه دستگاه های اجرایی باید آمار و ارقام مربوط به مانده بدهی ها و مطالبات خود را بر اساس بخشنامه مورخ 19 مرداد ماه 1394 این معاونت، در قالب لوح فشرده به وزارت امور اقتصادی و دارایی تحویل دهند.

این گزارش حاکی است، بر اساس بخشنامه صادره به تاریخ 19 مرداد ماه سال 1394 از سوی معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور، دستگاه های اجرایی، برای تهیه گزارش اولیه جدول مطالبات و بدهی های دولت و شرکت های دولتی، باید فرم های مربوط را بر اساس اطلاعات مستند به دفاتر مالی، تا پایان تیرماه امسال، با دقت و به صورت کامل تکمیل و پس از امضای مقامات مجاز، به همراه لوح فشرده حاوی فرم تکمیل شده با فرمت مندرج در پایگاه اطلاع رسانی اداره کل مدیریت بدهی ها و تعهدات عمومی دولت به نشانی http://iridmo.mefa.ir حداکثر تا سی و یکم مردادماه ارسال کنند.

بخشنامه معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور با بیان اینکه "بر اساس قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، گزارش های سالانه مطالبات و بدهی ها و تعهدات دولت باید به تایید سازمان حسابرسی برسد"، می افزاید: ضروری است، تمهیدات لازم برای اخذ تاییدیه از سازمان حسابرسی بابت گزارشات سالانه معمول شود و بدیهی است، گزارش نهایی سال 1394 (که ضمن تکمیل بر اساس ترتیبات و برنامه زمان بندی مربوط، می بایست در سال 1395 ارایه شود) نیز مشمول اخذ تاییدیه از سازمان حسابرسی است.
۱۴ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۴۷
تعداد بازدید : ۵۱۲