کاهش رتبه اقتصادی چند شرکت نفت و گاز آمریکایی

موسسه رتبه‌بندی اقتصادی "استاندارد اند پورز" رتبه اقتصادی دو شرکت اکسون‌موبیل و شورون را به همراه چند شرکت نفت و گاز آمریکایی تنزل داد.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، در پی کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، شرکت‌های اکسون‌ موبیل و شورون در بین شرکت نفت و گاز دیگر آمریکایی بودند که موسسه رتبه‌بندی اقتصادی استاندارد اند پورز چشم‌انداز یا رتبه اقتصادی آنها را تنزل داد.

موسسه استاندارد اند پورز، رتبه اقتصادی شرکت‌های انرژی چزاپیک، دنبوری ریسورس و شرکت وایتینگ پترولیوم را تنزل داد، در حالیکه چشم‌ انداز شرکت‌های اکسون‌موبیل و شورون را منفی اعلام کرد.

توماس واترز و کارن دن کیلی تحلیلگران این موسسه گفتند: اکسون موبیل نسبت به دوره گذشته بدهی‌های قابل توجه بیشتری داشته در حالیکه تولید بالادستی و هزینه‌ها تغییر نکرده است.

موسسه وود مکنزی اعلام کرد: بهای نفت در یک سال گذشته 58 درصد کاهش یافته و 1.5 تریلیون سرمایه‌گذاری در بخش انرژی آمریکای شمالی را تهدید می‌کند.

قیمت نفت در حال حاضر در محدوده 45 دلار در هر بشکه است در شرایطی که ذخایر نفت آمریکا حدود 100 میلیون بشکه بالاتر از متوسط فصلی در پنج سال گذشته بوده و اوپک در سطح بی‌سابقه‌ای نفت تولید می‌کند.

اکسون موبیل در کنار مایکروسافت و جانسون اند جانسون یکی از سه شرکت صنعتی آمریکایی است که رتبه AAA دارد. براساس آمار جمع آوری شده توسط بلومبرگ این شرکت نفتی دستکم از سال 1985 این رتبه را حفظ کرده است.

شرکت نفتی شورون دستکم از سال 1987 رتبه AA موسسه استاندارد& پورز را در اختیار دارد.

استاندارد اند پورز در بیانیه ای اعلام کرد: بیشتر رتبه‌ها بیانگر اقدامات حفظ اعتبار پایین‌تر، جریان نقدینگی منفی و بی‌ثباتی درباره نقدینگی در 12 ماه آینده است.

۱۴ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹
تعداد بازدید : ۴۶۶