ایجاد سازمان جهاد خودکفایی در وزارت نفت

ایجاد سازمان جهاد خودکفایی در وزارت نفت
وزیر نفت با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر خودکفایی کشور، از تشکیل سازمان جهاد خوداتکایی در صنعت نفت خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نفت(MOP)، مهندس رستم قاسمی با بیان اینکه این سازمان هم اکنون در صنعت نفت در حال تشکیل است و برنامه و جلسه های مختلفی با سازندگان و تامین کنندگان تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در این زمینه برگزار می شود، اظهار کرد: تا بر اساس برنامه زمان بندی به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

وزیر نفت افزود: با توجه به بازدید مقام معظم رهبری از صنعت نفت در ابتدا و انتهای سال گذشته، ضروری است همه مدیران صنعت نفت به مقوله داخلی سازی تجهیزات این صنعت به عنوان یک ماموریت تکلیفی توجه کنند.

وی با تاکید بر نقش مهم نفت در اقتصاد و رشد کشور، افزود: نفت به عنوان زیرساخت اقتصادی کشور به شمار می رود و پس از انقلاب با تلاش همه متخصصان وابستگی این صنعت به کشورهای بیگانه کمتر شد و به زودی با قطع کامل این وابستگی، صنعت نفت کشور به صورت کامل "ملی" خواهد شد.

مهندس قاسمی تصریح کرد: بسیاری از کالاهای اساسی و حساس صنعت نفت تعیین تکلیف و تهیه شده و با این حرکت پرشتاب به سمت داخلی سازی محصولات و قطع کامل وابستگی به خارج در حرکت هستیم؛ سازندگان و پیمانکاران سرمایه‌های کشورند و برای خودکفایی در این صنعت، باید از این سرمایه‌ها بهره گیریم.

وزیر نفت پیشتر نیز با تاکید بر این که داخلی سازی کالاهای حیاتی وارداتی مورد نیاز صنعت نفت از اولویت های اصلی این صنعت است، گفته بود: داخلی سازی و خودکفایی ایران در حوزه نفت و گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش از اصلی ترین محورهای صنعت نفت است و باید به سمت نمونه سازی کالاهای وارداتی مورد نیاز و حیاتی در این صنعت برویم ضمن آنکه در این مسیر وجود سیستم یکپارچه صدور گواهینامه کیفیت کالا و تجهیزات در کشور ضروری است.

به صرفه بودن، سرعت و کیفیت سه موضوعی بود که مهندس قاسمی در فرآیند بومی سازی، تولید کالا و تجهیزات داخلی مورد استفاده در صنعت نفت مورد تاکید قرار داده و یادآور شده بود: در مسیر خودکفایی صنعت نفت باید به توانمندی شرکت های ایرانی اعتماد کرد، حتی اگر کیفیت کالاهای تولید داخل نسبت به کالاهای وارداتی از کشورهای غربی کمی پایین تر باشد.


۱۵ فروردین ۱۳۹۱ ۰۹:۴۶
تعداد بازدید : ۱,۳۴۸