فرصتهای نفت ارزان از دید توتال

فرصتهای نفت ارزان از دید توتال
مدیرعامل شرکت توتال به سرمایه گذاران این شرکت گفت: قیمتهای پایین نفت در بازارهای جهانی فرصتی برای شرکتهای بزرگ مانند توتال فراهم می کند که خود را با شرائط جدید وفق داده و هزینه های عملیاتی خود را کاهش دهند.
به گزارش روزنامه اکونومیک تایمز هند، پاتریک پویان در جلسه ای با سرمایه گذاران در ژنو که روز جمعه (١٠ مهرماه ٩٤) برگزار شد، گفت: شرکتهای بزرگ مانند توتال باید عملیات بالادستی خود را کاراتر ساخته و به فکر ایجاد ساز و کارهای جدید پرداخت مالیات به کشورهایی باشند که در آنها مشغول به فعالیت هستند. 

در اطلاعیه ای که موسسه تحقیقاتی ریموند جیمز در مورد این دیدار منتشر کرد، آمده است: با توجه به فرصتهای ترکیب و ادغام (M&A)، این گروه به دنبال آن است که سرمایه های خود را معطوف به نقاط قوت خود در آفریقا، خاورمیانه، دریای شمال، عملیات حفاری آبهای عمیق و گاز طبیعی مایع شده کند به جای این که به دنبال فرصتهای موجود در شیل اویل آمریکا باشد. 

بنا بر این اطلاعیه، توتال بیشتر از این که در توسعه نفت به طرق مشکل زا باشد، به دنبال آن است که صنعت گاز طبیعی مایع شده را در ایران در دست بگیرد. ماسه های نفتی جایگاه مناسبی برای شرکت ندارند و توتال ممکن است موقعیتهای آتی خود را به فروش رساند. 

توتال بعد از فروش ١٠ درصد از سهام خود در ماسه های نفتی آلبرتای کانادا به شرکت کانادایی سانکور انرژی، اعلام کرد: در شرائط قیمت پایین نفت در بازار، توتال تصمیم دارد طرحهای خود را برای توسعه برداشت نفت از ماسه های نفتی کانادا متوقف کند. 

همچنین توتال ماه قبل اعلام کرد که بیش از هر چیز دیگر به دنبال حفاظت از سود سهام خود است. توتال گفته است که خود را برای دوره طولانی نفت ارزان آماده می کند. 
۱۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴
تعداد بازدید : ۵۷۶