افزایش 1.5 میلیارد لیتری ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی در سال 91

افزایش 1.5 میلیارد لیتری ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی در سال 91
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: با ساخت انبارهای جدید، ظرفیت ذخیره سازی فرآورده کشور در سال 91، 1.5 میلیارد لیتر افزایش خواهد یافت.
 

جلیل سالاری در گفت و گو با خبرنگار شانا افزود: با بهره برداری از انبارهای جدید در سال 90 ظرفیت ذخیره سازی فرآورده در کشور به میزان قابل ملاحظه افزایش یافت که این میزان با ساخت انبارهای جدید باز هم افزون تر خواهد شد.

وی با تاکید بر وضعیت مناسب ذخیره سازی فرآورده کشور در سال گذشته گفت: در سال 90 علاوه بر صادرات حدود 45 میلیون لیتر فرآورده، در مقایسه با سال پیش از آن (89) شش میلیارد لیتر سوخت بیشتر به نیروگاه های کشور تحویل شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: توان ذخیره سازی فرآورده کشور در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد و با افزایش ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی ایران، امکان ذخیره سازی فرآورده های نفتی از 55 روز به 90 روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش شانا، ظرفیت ذخیره سازی فرآورده در کشور هم اکنون حدود 12 میلیارد لیتر است که این میزان با ساخت انبارها و مخازن جدید در کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه، به 16 میلیارد لیتر خواهد رسید.

۱۷ فروردین ۱۳۹۱ ۲۱:۱۹
تعداد بازدید : ۹۷۵