افت تولید نفت آمریکا از سال آینده میلادی

افت تولید نفت آمریکا از سال آینده میلادی
یک فعال نفتی با بیان این که «ما در آستانه کاهش شدید رشد تولید نفت در آمریکا هستیم.» گفت: رشد تولید نفت آمریکا این ماه متوقف می شود و از اوایل سال آینده شروع به کاهش می کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مدیران نفتی روز سه شنبه در مورد کاهش شدید تولید نفت آمریکا که می تواند راه را برای افزایش قیمت نفت در آینده در صورت رشد تقاضا هموار کند، هشدار دادند.
هیئت های شرکت کننده در کنفرانس نفت و پول در لندن، که یک گردهم آیی سالیانه با حضور مقامات ارشد صنعت نفت به شمار می رود گفتند، قیمت جهانی نفت در حال حاضر آنقدر پایین است که نمی تواند از تولید نفت شیل در آمریکا حمایت کند.
مارک پاپا، رئیس سابق شرکت نفتی ای او جی ریسورسز در این کنفرانس گفت: «ما در آستانه کاهش شدید رشد تولید نفت در آمریکا هستیم.»
پاپا که اکنون یکی از اعضای شرکت سرمایه گذاری انرژی ریور استون هولدینگ در آمریکاست گفت، رشد تولید نفت آمریکا این ماه متوقف می شود و از اوایل سال آینده شروع به کاهش می کند. وی افزود، دلیل اصلی این کاهش نبود تامین مالی از سوی بانک ها برای توسعه میادین جدید نفت شیل است.
آمارهای رسمی نشان می دهد که تولید نفت کل آمریکا پس از رسیدن به اوج خود در ماه آوریل (9.6 میلیون بشکه در روز) شروع به کاهش کرده، هرچند تولید در برخی مناطق تولید نفت شیل، از جمله داکوتای شمالی تاکنون ثابت باقی مانده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه شنبه پیش بینی کرد که تولید نفت این کشور در سال آینده به حدود 8.6 میلیون بشکه در روز کاهش یابد.
تا امسال، تولید نفت آمریکا با سریعترین نرخ در حال رشد بود، و به لطف شیوه تولید شیل، سالانه حدود یک میلیون بشکه به تولید آن اضافه می شد.
اما به دلیل فزونی عرضه، قیمت نفت تقریبا نصف شده و این کاهش قیمت با اتخاذ استراتژی جدید اوپک برای دفاع از سهم خود از بازار تشدید شده است.
مدیر شرکت شل معتقد است، تولید کنندگان نفت در آمریکا به دلیل پایین باقی ماندن قیمت ها نخواهند توانست برای فعالیت های خود تامین اعتبار مجدد کنند و این منجر به کاهش تولید نفت در آینده خواهد شد. بن وان بوردن افزود: «تولید کنندگان اکنون به دنبال اعتبارات جدید برای زنده ماندن هستند و احتمالا آنها برای به دست آوردن آن با مشکل مواجه خواهند بود.»
۱۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶
تعداد بازدید : ۵۷۶