تنظیم برنامه خروج از رکود توسط خانه اقتصاد/ تاثیرات لغو تحریم در سال 95

تنظیم برنامه خروج از رکود توسط خانه اقتصاد/ تاثیرات لغو تحریم در سال 95
دبیر خانه اقتصاد ایران گفت: آثار لغو تحریم ها را در خوشبینانه ترین حالت در بهار سال آینده و در حالت واقع بینانه در تابستان شاهد خواهیم بود.
دانشمند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: از نظر علمی رکود در صورتی رخ می دهد که کالا وجود داشته باشد ولی خریداری اظهار علاقه به خرید نکند.

دبیر خانه اقتصاد ایران افزود: در حال حاضر اقتصاد ما یک قدم جلوتر بوده به گونه ای که کالا و خریدار موجود است اما قدرت خریدی وجود ندارد در حالی که بازار از نظر میزان عرضه و البتهخ تمایل مردم به خرید تامین است اما امکان خرید وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مسئله منجر به تعطیلی و یا توقف تولید می شود، گفت: در نتیجه زمانی که تولید با مشکل مواجه می شود رشد اقتصادی نیز بر مدار منفی و یا توقف حرکت میکند.

دانشمند تصریح کرد: بنابراین باید تمایل مردم را به خرید افزایش دهیم که این موضوع نیازمند افزایش دستمزد است اما در این بین افزایش دستمزد منجر به صعودی شدن تورم می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید دولت برنامه جامع تری را داشته باشد تا با حداقل ضایعات از رکود خارج شویم، افزود: متاسفانه تاکنون برنامه جامعی از سوی دولت اعلام نشده و برنامه خروج غیر تورمی از رکود نیز نتیجه قابل ملاحظه ای نداشته است.

دانشمند به لغو تحریم ها نیز اشاره کرد و گفت: آثار لغو تحریم ها را در خوشبینانه ترین حالت در بهار سال آینده و در حالت واقع بینانه در تابستان شاهد خواهیم بود.

وی همچنین از تنظیم برنامه ای تحت عنوان خروج از رکود از سوی خانه اقتصاد ایران خبر داد و گفت: تا دو هفته آینده این برنامه تنظیم و حتما به دولت نیز تقدیم خواهد شد.
۱۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸
تعداد بازدید : ۴۷۴