برجام هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود

برجام هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
رئیس مجلس در شهرکرد با اشاره به طرح یک فوریتی مربوط به برجام گفت: این طرح در مجلس مطرح شده و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز نظرش را درباره طرح مذکور داده است و انشاءالله هفته ‌آینده در صحن علنی بررسی می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که امروز (چهارشنبه) برای انجام سفری یک روزه وارد  شهر کرد شد در بدو ورود به این استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز توفیقی برای ماست که در جمع مردم استان چهارمحال و بختیاری هستیم، ‌قرار است در این سفر در کنگره شهدا حضور یابم، مردم استان چهارمحال و بختیاری مردمی سلحشور هستند که در دفاع مقدس نقش مهمی داشتند.

 

وی با بیان اینکه در جریان این سفر با نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی استان چهارمحال و بختیاری جلسه‌ای خواهم داشت، گفت: با توجه به اینکه در آستانه ارائه لایحه برنامه ششم توسعه هستیم، قرار است در این سفر مشکلات استان چهارمحال وبختیاری بررسی شود.

 

رئیس مجلس دربخش دیگری از سخنان با اشاره به طرح یک فوریتی مربوط به برجام گفت: این طرح در مجلس مطرح شده و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز نظرش را درباره طرح مذکور داده است و انشاءالله هفته ‌آینده در صحن علنی بررسی می‌شود، هدف مهم این طرح این است که در مقابل دیوانگان دقت‌نظر شود، تا آن‌ها از توافق هسته‌ای سوء اسفاده نکنند و منافع ملی کشور در شرایط نظام‌مندی قرار گیرد و ضمنا آن بخشهایی که باید مورد حمایت قرار گیرد مثل بنیه دفاعی کشور نیز، مورد توجه واقع شود.

 

لاریجانی بر همین اساس با اشاره به برخی ادعاها مبنی بر مدیریت حمله روسیه به مواضع داعش در سوریه از طرف ایران،‌ گفت: یک سرگیجه‌ای در منطقه از مدتها پیش به وجود آمده که نسبت به مقوله تروریسم دچار غفلت بوده‌اند اما حالا یک توجهی پیدا کردند اما نمی‌دانند با این پدیده چه کاری باید انجام دهند لذا به نظرم مشکل غرب مهمتر از این موارد این است که در مسئله مبارزه با تروریسم دچار یک حیرت هستند.

 

وی با بیان اینکه غربی‌ها توجه ندارند که باید زمان را در استخدام خودشان قرار دهند و اما آن را به حریف داده‌اند تصریح کرد: روس‌ها توجهشان در این زمینه جلب شده و واقعا خودشان مشکل دارند چون تعداد زیادی از تروریست‌هایی که در سوریه هستند، از روسیه به این کشور رفته‌اند. لذا نگران هستند و غربی‌ها نیز این نگرانی را دارند ولی شیوه رفتاری آنان شیوه صادقانه‌ای نیست.

۱۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰
تعداد بازدید : ۵۹۲