عرضه اولیه چهارمین قرارداد سلف موازی با۱۰۰ میلیارد تومان و سود تا ۲۸ درصدی

عرضه اولیه چهارمین قرارداد سلف موازی با۱۰۰ میلیارد تومان و سود تا ۲۸ درصدی
مدیرعامل بورس انرژی ایران از عرضه اولیه چهارمین بخش قراردادهای سلف موازی استاندارد کالای نفت کوره ۳۸۰ سانتی استوک شرکت ملی نفت ایران به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان و سود تا 28 درصدی در فردا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سیدعلی حسینی با اشاره به اینکه تاکنون 3 بخش از قراردادهای سلف موازی استاندارد نفت کوره به ارزش 200 میلیارد تومان انجام شده ، گفت:امروز عرضه اولیه چهارمین بخش قراردادهای سلف موازی استاندارد کالای نفت کوره 380 سانتی استوک شرکت ملی نفت ایران به ارزش 100 میلیارد تومان و با نماد سمانک954 انجام می شود.

وی ادامه داد: اندازه هر قرار‌داد یک تن نفت کوره بوده و عرضه به صورت ریالی انجام خواهد شد. قیمت عرضه اولیه هر قرارداد هم 794 هزار و 490 تومان و شامل 125 هزار و 550 قرارداد است .

مشاور رئیس سازمان بورس با اعلام اینکه دوره عرضه اولیه تا سه شنبه آینده 21 مهر ادامه خواهد داشت و حداکثر 10 روز کاری پس از پایان عرضه اولیه، معاملات ثانویه این اوراق آغاز خواهد شد افزود: مهلت تسویه در دوره عرضه اولیه و معاملات ثانویه یک روز کاری پس از انجام معامله و تسویه نقدی در سررسید حداکثر پنج روز کاری پس از آخرین روز معاملاتی خواهد بود.

حسینی ادامه داد: این اوراق با نام و منضم به اختیار خرید و فروش تبعی و معاف از مالیات است.سود روز شمار این اوراق 23 درصد تعیین شده و در پایان دوره زمانی قرارداد یکساله، 25 درصد سود تضمینی به دارندگان آن پرداخت می‌شود اما این سود می‌تواند تا سقف 28 درصد هم افزایش یابد.

به گفته وی متعهد پذیره نویسی این اوراق شرکت تأمین سرمایه آرمان و کارگزار عرضه کننده آن کارگزاری بانک توسعه صادرات خواهد بود.

۱۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰
تعداد بازدید : ۶۱۴