خوراک کمتر از ۱۳ سنت به پتروشیمی ها یعنی دادن یارانه وزارت نفت به شاخص بورس

خوراک کمتر از ۱۳ سنت به پتروشیمی ها یعنی دادن یارانه وزارت نفت به شاخص بورس
مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه وجه مشترک نامه ۴ وزیر پتروشیمی است، گفت: دادن نرخ خوراک کمتر از ۱۳ سنت به پتروشیمی ها به این معنا است که از بودجه وزارت نفت برای اصلاح شاخص بورس یارانه بدهیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اکبر ترکان با اشاره به نامه چهار وزیر به رییس جمهور به ایرنا گفت: وجه مشترک همکارانی که این نامه را نوشته اند، پتروشیمی است.

وی با بیان اینکه در سال جاری، خوراک پتروشیمی ها با نرخ 13 سنت تحویل می شود، افزود: ما خوراک ارزان به پتروشیمی ها می دهیم به طوری که پتروشیمی ها خوراک را به یک سوم قیمت جهانی تحویل می گیرند.

مشاور رییس جمهوری با بیان اینکه سود پتروشیمی ها خوب است، افزود: در برخی موارد شاهد هستیم که برخی پتروشیمی سالانه تا 80 درصد مبلغ سرمایه گذاری سود کرده اند. اینکه ما انتظار داشته باشیم، با نرخ زیر 13 سنت خوراک به پتروشیمی ها داده شود به این معنا است که از بودجه وزارت نفت، برای اصلاح شاخص بورس یارانه بدهیم.

وی با بیان اینکه ما باید طبق قانون با نرخ 65 درصد قیمت گاز صادراتی، به پتروشیمی ها گاز تحویل دهیم، خاطرنشان کرد: قانون می گوید پس از اجرای هدفمندی یارانه ها، قیمت ها در داخل باید به 65 درصد قیمت گاز صادراتی برسد.

مشاور رییس جمهوری با خاطرنشان کردن اینکه ما نرخ رشد کافی نداریم، اظهار داشت: برای نرخ رشد جدید و خروج از رکود، دولت تصمیماتی گرفته که به زودی اعلام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برداشتن تحریم ها فرصت رشد بالا را امکان پذیر می کند، گفت: برای حل برخی مشکلات، باید پس از عملیاتی شدن برجام و برداشته شدن تحریم ها چاره اندیشی کرد.

۱۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴
تعداد بازدید : ۵۳۸