سرمایه گذاران صنعت پتروشیمی حوزه خلیج فارس در ایران سرگردان نخواهند بود

سرمایه گذاران صنعت پتروشیمی حوزه خلیج فارس در ایران سرگردان نخواهند بود
ایران پیش بینی می کند که بعد از برداشته شدن تحریم های بین المللی می تواند صادرات محصولات پتروشیمی خود را تا 25 درصد تا پایان سال 2016 افزایش دهد که انتظار می رود خیلی زودتر از این زمان به این سقف از تولید دست یابد.

به گزارش نیپنا به نقل از اخبار انرژی خلیج فارس، دبی، انجمن پتروشیمی و مواد شیمیایی خلیج فارس از اعتماد سرمایه گذاران خیلیج فارس به سرمایه گذاری در پروژه های صنعت پتروشیمی ایران خبر داد.

ایران برای بازسازی صنایع پتروشیمی خود به دنبال سرمایه گذاری خارجی در حدود 85 میلیارد دلار است و سرمایه گذاران نسبت به صرف پول در صنعت پتروشیمی منطقه ای ایران احساس خطر نداشته و کاملا اعتماد دارند.

شرکتهای تولید کننده محصولات پتروشیمی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس امیدوار هستند که با افزایش تولید محصولات پتروشیمی بتوانند بر ضرر حاصل از کاهش درآمد 30 درصدی ناشی از کاهش قیمت جهانی انرژی فائق آیند.

این گزارش می افزاید : افزایش حجم تولیدات محصولات پتروشیمی در خاورمیانه به ویژه کشور عربستان سعودی خود به فشار بیشتر روی تولید کنندگان صنعت پتروشیمی می افزاید.

انجمن پتروشیمی و مواد شیمیایی خلیج فارس که بزرگترین تولیدکنده محصولات پتروشیمی در منطقه است، باور ندارد که صنعت عربی خلیج فارس بتواند در کوتاه مدت برای جذب سرمایه گذار با ایران رقابت کند.

۱۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵
تعداد بازدید : ۴۸۴