آمادگی سازمان محیط زیست برای همکاری با شرکت های پتروشیمی

آمادگی سازمان محیط زیست برای همکاری با شرکت های پتروشیمی
معاون سازمان محیط زیست از آمادگی این سازمان برای گسترش همکاری ها با طرح ها و مجتمع های پتروشیمی برای صیانت از محیط زیست خبر داد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، سعید متصدی در جمع مدیران تولیدی شرکت های پتروشیمی اظهار کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار و داشتن اقتصاد مطلوب باید همکاری و تعامل میان تمام بخش های صنعتی کشور با محیط زیست نهادینه شود.

وی افزود: نگاه دنیا به مقوله محیط زیست هزینه ای نیست بلکه منفعت است و در این مسیر صنعت پتروشیمی ایران با توجه به کارکرد های خود می تواند نقش آفرین باشد.

متصدی ادامه داد: بابد پتروشیمی ها تولید بیشتر را همگام با حفظ محیط زیست  هدف گذاری کنند و هرچند برخی قوانین چالش های را پدید آورده اما سازمان محیط زیست آماده هرگونه همکاری و تعامل است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که تبصره یک ماده 38 قانون  مالیات بر ارزش افزوده نیازمند بازنگری است  گفت: این قانون مشکلاتی را برای بخش های مختلف صنعتی کشور به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر این که سازمان محیط زیست به دنبال درآمد زائی نیست  تصریح کرد: قانون عطف به ماسبق نمی شود.

متصدی گفت: تبصره یک ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده از طریق سازمان امور مالیاتی دریافت شده و به حساب شهرداری ها و دهداری های مناطق  واریز می شود و سازمان محیط زیست ذینفع نیست.

وی ادامه داد: ما بر اساس قوانین می توانیم به صنایع آلاینده فرصت بدهیم تا صنعت خود را اصلاح کنند و هرکدام از پتروشیمی ها که برنامه های خود را در یک باره زمانی مشخص برای کاهش آلایندگی به ما اعلام کنند از حمایت و همکاری سازمان محیط زیست برخوردار خواهند بود.

به گزارش نیپنا، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست پس از صحبتها و اظهار نظرهای مدیران عامل شرکتها، آمادگی این سازمان را برای همکاری در تمام بخش ها جهت رفع مشکلات و چالش های مجتمع های پتروشیمی اعلام کرد و گفت : شرکتهایی که اصول زیست محیطی را رعایت کنند مورد حمایت کامل این سازمان قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد : مبنای فعالیت سازمان محیط زیست با مجتمع های پتروشیمی براساس تعامل و مشارکت است.

۱۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷
تعداد بازدید : ۶۳۲