صندوق بین المللی پول: نفت ارزان، ایران را تضعیف می کند

صندوق بین المللی پول: نفت ارزان، ایران را تضعیف می کند
خبرگزاری یونایتدپرس آمریکا به نقل از صندوق بین المللی پول اعلام کرد: اقتصاد ایران به دلیل ارزانی نفت ضعیف تر شده اما لغو تحریم ها در سال 2016 می تواند به بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور کمک کند.
به گزارش گروه اقتصادی ایرنا، بنابه اعلام خبرگزاری یادشده، صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی ایران از سه درصد در سال 2015 به 0.5- تا 0.5 درصد در سال 2016 خواهد رسید و مقدار دقیق آن بستگی به این دارد که از چه زمانی تحریم ها لغو شوند. 
مارتین سریسولا معاون مدیر منطقه ای صندوق بین المللی پول در بیانیه ای گفت: تصمیمات به تاخیر افتاده سرمایه گذاری، سرعت رشد اقتصادی ایران را کاهش داده است. 
وی افزود: اقتصاد ایران با چندین چالش ساختاری روبرو است، افت شدید قیمت های جهانی نفت نیز شتاب فعالیت های اقتصادی در این کشور را کاهش داده است. 
اوپک در گزارش ماهانه اخیر خود اعلام کرد، انتظار می رود ایران چندین پروژه نفتی و گازی به ارزش 185 میلیارد دلار را در اواخر سال جاری میلادی آغاز کند. 
وی اضافه کرد: فایق آمدن به این مشکلات پیچیده و دایمی و انجام اقدامات قاطع و هماهنگ، مستلزم یک حمایت و رهبری قدرتمند سیاسی است. 
صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد، تولید نفت ایران دست کم 600 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت. بیشترین حجم تولید نفت ایران از سال 2013 تا کنون دو میلیون و 860 هزار بشکه در روز بوده است. 
۱۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳
تعداد بازدید : ۵۴۵