روحانی: از رکود خارج شدیم، اما دوباره ممکن است به رکود بازگردیم

روحانی: از رکود خارج شدیم، اما دوباره ممکن است به رکود بازگردیم
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه هدف دولت رسیدن به تورم یک‌رقمی است، گفت: سال گذشته شاهد رشد اقتصادی بودیم، بنابراین از رکود خارج شدیم، اما دوباره ممکن است به رکود بازگردیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در همایش بین‌المللی صنعت و تجارت، گفت: تحریم‌ها به‌زودی از جلوی پای فعالان اقتصادی ما برداشته خواهد شد.

وی با ابراز "شاهد استقبال از فضای سودآور فعالیت اقتصادی در ایران در سطح جهان هستیم" افزود: یکی از مدیران معروف اقتصادی آمریکا از من می‌خواست دولت آمریکا را تشویق کنیم تا موانع پیش روی آنها را بردارد.

روحانی خاطرنشان کرد: هیچ‌وقت ایران مانع حضور سرمایه‌گذاران آمریکایی در ایران نبوده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه هدف دولت رسیدن به تورم یک‌رقمی است، تصریح کرد: آماده میزبانی خوب و دعوت از همه کارآفرینان خارجی در صورتی که سرمایه و تکنولوژی وارد ایران شود، هستیم تا بخشی از بازار 80میلیونی در اختیار آنها قرار گیرد و بازار صادراتی مشترک برای هر دو طرف ایجاد شود.

رئیس شورای عالی اقتصاد اظهار داشت: سال گذشته شاهد رشد اقتصادی بودیم، بنابراین از رکود خارج شدیم، اما دوباره ممکن است به رکود بازگردیم.

روحانی با ابراز "پس از کاهش قیمت نفت نه تنش در بازار ارز داشتیم و نه تورم بالا رفت" تأکید کرد: مذاکرات هسته‌ای به‌خاطر این بود که شرایط جدیدی را در روابط بین‌الملل و منطقه به وجود بیاوریم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: توافق هسته‌ای یکی از فرازهای بزرگ در سیاست خارجی و تاریخ دیپلماسی جهان است. میز دیپلماسی برای اولین بار نشان داد که قدرت منطق می‌تواند بر قدرت تهدید و فشار پیروز شود.

این خبر در حال تکمیل است... .

۱۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸
تعداد بازدید : ۴۹۶