صدور مجوز گرانی تا پایان رکود متوقف شد

صدور مجوز گرانی تا پایان رکود متوقف شد
معاون وزیرصنعت با بیان اینکه با افزایش قیمت هیچ کالایی موافقت نشده است، گفت: دو دلیل تولید خوب و رکودی که بر بازار حاکم است، این پیغام را می‌دهد که افزایش قیمتی پذیرفتنی نیست.

محمود نوابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره درخواست‌های افزایش قیمت برخی از کالاها  که به سازمان حمایت ارسال شده است، اظهار کرد: به دلیل تولید خوب و رکودی که بر بازار حاکم است، شرایط فعلی بازار، این پیام را به ما می‌دهد که افزایش قیمتی پذیرفتنی نیست.

وی یادآورشد: در حال حاضر برخی تولیدکنندگان برای اینکه بازار را به دست آورند یا گردش مالی لازم را فراهم کنند، اقدام به کاهش قیمت محصولات به کمتر از نرخ مصوب خود کرده‌اند و تولیدات خود را با تخفیف به فروش می‌رسانند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: اگر هر زمانی کالایی منطق لازم برای گرانی داشته باشد و به هر درصدی بتواند به نظرات کارشناسی ما پاسخ دهد با افزایش قیمت آن کالا موافقت می‌شود.

وی درباره اینکه، عدم افزایش قیمت کالا تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: معادلات سیاسی در این امر تاثیر گذار است. در دوران پسا تحریم و اجرای برجام شرایط اقتصادی کشور متفاوت خواهد بود.

نوابی اضافه کرد: درپسا تحریم با برداشته شدن تحریم‌ها، افزایش قیمتی نخواهیم داشت یا حداقل پیش بینی برای افزایش قیمت نداریم.

۱۹ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۰۵
تعداد بازدید : ۵۱۴