آغاز هفتمین دوره کاربردی کوتاه‌مدت MBA

هفتمین دوره آموزشی یکساله مدیریت ارشد کسب‌وکار (MBA) که توسط اتاق تهران و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود، آغاز شد. این دوره آموزشی عصر روز چهارشنبه با حضور ناصر عندلیب مدیر آموزش اتاق تهران، محمدتقی عیسایی رییس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف و همچنین دانش‌پذیران این دوره افتتاح شد.

چند سالی است که اتاق تهران با همکاری دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف، دوره‌ای یکساله تدوین کرده است که در آن به آموزش کاربردی مدیریت ارشد کسب‌وکار می‌پردازد. اتاق تهران از شش سال پیش با همکاری اساتید مجرب دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف توانسته دوره‌های یکساله‌ای تدوین کند که در آن سرفصل‌های مهمی از مدیریت اجرایی به مدیران بنگاه‌های بخش خصوصی آموزش داده شود. در این دوره‌ها از تجربیات دانش‌پذیران که خود از مدیران بنگاه‌های بخش خصوصی هستند نیز در تدریس و آموزش استفاده می‌شود.


در ابتدای این مراسم مدیر آموزش اتاق تهران طی سخنانی به هدف برگزاری این دوره‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: «براساس قانون تشکیل اتاق بازرگانی، اتاق‌ها موظف هستند نسبت به توانمندسازی بنگاه‌ها و صاحبان آنها اقدام کنند. یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای توانمندسازی نیروی انسانی فعال در فضای کسب‌و‌کار، آموزش است و یکی از مهمترین اقداماتی که اتاق تهران برای تحقق این امر از سال‌های گذشته در دستور کار قرار داده است، برگزاری دوره‌های کاربردی کوتاه‌مدت MBA است.»


ناصر عندلیب گفت: «برای اتاق تهران بسیار حائز اهمیت است که این اقدامات که به منظور توانمندسازی بخش خصوصی صورت می‌گیرد، به نتایج درستی برسد. هدف ما تربیت مدیرانی است که می‌خواهند در محیط کسب‌و‌کار فعالیت کنند.» عندلیب گفت: «اتاق تهران در نظر دارد در این زمینه به ایفای نقش بپردازد و  برگزاری دوره‌های MBA تکه‌ای از این پازل آموزشی است.»


 در ادامه این نشست، رییس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف نیز از چگونگی پیوند مسیر اتاق تهران و دانشگاه صنعتی شریف سخن گفت و افزود: «در دانشگاه ما باید حول مرزهای دانش حرکت کنیم و بدانیم همکاران‌مان در دنیا چه می‌کنند. حال آنکه، بومی شدن و صیقل خوردن این دانش در محیط اجرا صورت می‌گیرد.» عیسایی خطاب به دانش‌پذیران این دوره گفت: «ما نیاز داریم که تئوری‌هایمان صیقل بخورند و شما نیاز دارید که تجربیات خود را به محک بگذارید. بنابراین در این دوره‌ها، آموزش‌ها دو طرفه خواهد بود. چنانچه این اثربخشی حاصل نشود، پیوند ما و شما مفید نخواهد بود.» او در ادامه ابراز امیدواری کرد که برگزاری این دوره‌ها موثر واقع شود و منشا تغییر  در دانش فعالان محیط کسب‌و‌کار باشد. پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، نخستین کلاس دوره هفتم MBA در اتاق تهران برگزار شد تا رسماً هفتمین دوره از این رشته آموزش کلید بخورد.

۱۹ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹
تعداد بازدید : ۶۳۵