نخستین پالایشگاه تمام ایرانی امسال ساخته می شود

نخستین پالایشگاه تمام ایرانی امسال ساخته می شود
عملیات ساخت اولین پالایشگاه تمام ایرانی امسال در شیراز آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: در سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" با تلاش متخصصان و کارشناسان ایرانی ساخت اولین پالایشگاه با استفاده از دانش و تجهیزات داخلی آغاز شده است و ایران از وابستگی به خارج از کشور بی نیاز خواهد شد.

علیرضا ضیغمی افزود: امسال که به عبارتی ادامه سال جهاد اقتصادی است تلاش داریم تا وابستگی خود به خارج را به کمترین مقدار برسانیم.

وی ادامه داد: در بازدید مقام معظم رهبری از غرفه پالایش و پخش در پژوهشگاه صنعت نفت به ایشان قول دادیم که با استفاده از توان و دانش ایرانی به خودکفایی در تولید برسیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: پالایشگاه تمام ایرانی شیراز طراحی شده است که در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز عملیات ساخت آن تا پایان سال آغاز خواهد شد.

وی افزود: تلاش می کنیم عملیات توسعه پروژه های در دست اقدام در سال 91 با شتاب بیشتری پیش رفته و به بهره برداری کامل برسد.

ضیغمی اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری، تولید بنزین در کشور به 68 میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

به گزارش شانا، وزیر نفت درباره محورهای سه گانه نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: این نام گذاری در واقع ادامه اهداف سال جهاد اقتصادی است، زیرا ما در سال 90 رویکرد تولید داخلی را تقویت کردیم و با برنامه ریزی های انجام شده، امسال نیز تولید ملی محور کار توسعه صنعت نفت است.

مهندس قاسمی درباره کار و سرمایه ایرانی گفت: در نامگذاری امسال، حمایت از همه افرادی که امکان سرمایه گذاری در کشور دارند و دارای سرمایه و توانمندی فنی، دانش و فناوری، اقتصادی و مالی هستند، درمجموع مد نظر مقام معظم رهبری بوده است.

وی ادامه داد: وزارت نفت از همه افراد توانمند و صاحب سرمایه برای حضور در صنعت نفت استقبال می کند.

وزیر نفت درباره حمایت از نیروی کار نیز اظهار کرد: من بارها گفته ام و بر این اعتقاد هستم که نیروی انسانی صنعت نفت دارای توانمندی های بسیاری هستند.

مهندس قاسمی با تاکید بر اهمیت نقش نیروی انسانی در تعالی صنعت نفت تصریح کرد: اگر بخواهیم در صنعت نفت تغییر ایجاد کنیم، به وسیله نیروی انسانی امکان پذیر خواهد بود نه تجهیزات؛ بنابراین از همه کارکنان صنعت نفت به ویژه کارکنان عملیاتی می خواهیم که توجهشان به سوی تولید و سازندگی در نفت باشد.

وزیر نفت ادامه داد: صنعت نفت دارای نیروهای متعهد و متخصص بسیاری است و درباره نیروهای پیمانکار نیز با برنامه ریزی های انجام شده، از مدیران خواسته شد در گام نخست تا پایان فروردین ماه وضعیت این نیروها را تعیین تکلیف کنند.

۱۹ فروردین ۱۳۹۱ ۲۲:۲۲
تعداد بازدید : ۹۴۴