کاهش شمار دکل های حفاری در آمریکا سبب افزایش قیمت جهانی نفت شد

کاهش شمار دکل های حفاری در آمریکا سبب افزایش قیمت جهانی نفت شد
خبرگزاری رویترز اعلام کرد: قیمت نفت بعد از ظهر دیروز در بازارهای جهانی، به دلیل کاهش فعالیت های حفاری در آمریکا و در حالی که سرمایه گذاران منتظر آمارهای تجاری چین بودند، بالا رفت.
به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از رویترز، قرار است آمارهای تجاری چین این هفته منتشر شود. این آمار به سرمایه گذاران سرنخ هایی در مورد افزایش یا کاهش تقاضای جهانی نفت خواهد داد. 
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا دیروز در پایان معاملات بازار نایمکس نیویورک، با 46 سنت افزایش نسبت به روز پیش از آن، به 50.09 دلار در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز دیروز به هنگام بسته شدن بازار لندن با 43 سنت افزایش، به قیمت 53.08 دلار معامله شد. 
شرکت نفتی بیکر هیوز آمریکا در اواخر وقت جمعه گذشته اعلام کرد، شمار دکل های نفتی این کشور با 9 واحد کاهش در هفته منتهی به 9 اکتبر (17 مهر) به 605 دکل رسید. شرکت های حفاری آمریکا در پنج هفته گذشته 61 دکل حفاری را از دور فعالیت خارج کرده اند.
شمار دکل های حفاری آمریکا که در هفته گذشته سال گذشته به رکورد بی سابقه یک هزار و 609 رسیده بود، پس از آن در سال گذشته به طور متوسط هفته ای 20 واحد کاهش یافته است.
۲۰ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸
تعداد بازدید : ۵۹۹