سند توسعه ساخت داخل در صنعت نفت امسال نهایی می شود

سند توسعه ساخت داخل در صنعت نفت امسال نهایی می شود
وزیر نفت از تهیه سند توسعه ساخت داخل تجهیزات و کالاهای مهم مورد نیاز صنعت نفت با هدف تامین این نیازها از داخل کشور تا پایان سال 91 خبر داد.
 

رستم قاسمی در گفت و گو با خبرنگار شانا تصریح کرد: سند توسعه ساخت داخل در بسیاری از موضوع های مختلف صنعت نفت در حال تهیه است.

وزیر نفت با اشاره به تصویب سند شبکه سازی همکاری میان قطب های علمی، مراکز فناوری و تولیدکنندگان محصول برای تولید کاتالیست های مورد نیاز صنعت نفت تصریح کرد: در بسیاری از موضوع ها و محورهای صنعت نفت مانند کاتالیست ها، سند توسعه و داخلی سازی آنها تعیین تکلیف می شود.

وی گفت: با تنظیم این سند، شبکه همکاری میان قطب های علمی، مراکز فناوری و تولیدکنندگان محصول برای هماهنگی در تولید کاتالیست ها با توانمندی داخلی ایجاد می شود.

قاسمی با بیان این که این سند شامل فرآیند انجام مطالعه، شناخت نیازمندی های کاتالیستی و معرفی تولیدکنندگان عرصه کاتالیست با هدف بومی سازی تولید آنها در کشور است، افزود: سند توسعه ساخت داخل برای بسیاری از تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت تهیه و تعیین تکلیف شده و برای ساخت داخل بسیاری دیگر از کالاهای نفتی، زمان مشخص کرده ایم که باید در آن تاریخ ها، کالاهای مورد نظر ساخت داخل شود که در همین زمینه نیز، نقشه راه بخش عمده ای از فعالیت های پژوهش و فناوری تعیین شد.

وی اظهار امیدواری کرد این سند در بیشتر موضوع های مهم صنعت نفت تا پایان امسال به امضا برسد.

قاسمی با بیان این که صنعت نفت پیچیدگی و ریسک خاص خود را دارد، افزود: باید در یک برنامه زمان بندی کوتاه مدت در بخش های مختلف صنعت نفت به خودکفایی برسیم.

به گزارش شانا، وزیر نفت پیش از این گفته بود: با توجه به بازدید مقام معظم رهبری از صنعت نفت در آغاز و پایان سال گذشته، ضروری است همه مدیران صنعت نفت به مقوله داخلی سازی تجهیزات این صنعت به عنوان یک ماموریت تکلیفی توجه کنند.

بر پایه این گزارش، قاسمی پیش تر با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر خودکفایی کشور، از تشکیل سازمان جهاد خوداتکایی در صنعت نفت خبر داده و تصریح کرده بود: این سازمان هم اکنون در صنعت نفت در حال تشکیل است و برنامه و نشست های مختلفی با سازندگان و تامین کنندگان تجهیزات موردنیاز صنعت نفت در این زمینه برگزار می شود تا بر اساس برنامه زمان بندی به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

وی گفته بود: طرح تحول در صنعت نفت برای تولید، بعد از بحث های فنی که در شرکت های تولیدی صورت می گیرد، تعیین تکلیف و نقشه راه شرکت های تولیدی کاملا مشخص شده، ضمن آن که حمایت از تولید ملی در قالب ساخت تجهیزات موردنیاز صنعت نفت امکان پذیر است.

۱۹ فروردین ۱۳۹۱ ۲۲:۲۸
تعداد بازدید : ۱,۱۹۸