تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در بندر کیش از مرز یک میلیون تن گذشت

تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در بندر کیش از مرز یک میلیون تن گذشت
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و 200 هزار تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در تنها بندر جزیره مرجانی خلیج فارس در نیمه نخست سال 94 خبر داد.

به گزارش ایلنا از اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، «محمد جهانشاهی نسب » روز یکشنبه با تشریح عملکرد بندر تجاری کیش در بخش های کالا و مسافر در شش ماهه سال 94 گفت: طی مدت یادشده، در مجموع یک میلیون و 233 هزار و 380 تن انواع کالا در جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد که از این میزان، یک میلیون و75 هزار و 51 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 158 هزار و 329 تن آن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

*صادرات دو هزار و 300 تن کالای غیرنفتی از بندر کیش

وی سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالای غیرنفتی در این بنادر را بیش از48 هزار تن عنوان کرد و افزود: از این میزان،نزدیک به 45 هزار تن مربوط به فعالیت های واردات و حدود سه هزار تن نیز به صادرات این کالاها اختصاص یافته است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در این بندر از ابتدای سال جاری تاکنون را یک میلیون و 27 هزار تن اعلام کرد.

*جابه جایی حدود 250هزار نفر مسافر دریایی در جزیره مرجانی

جهانشاهی با اعلام اینکه این منطقه جغرافیایی زیبا به عنوان یکی از جزایر دارای جاذبه های متنوع گردشگری دریایی و تجاری هر ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران دریایی از اقصی نقاط ایران است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، در مجموع 246 هزار و 265 نفر مسافر در این جزیره جابه جا شدند.

*افزایش 23 درصدی جمعیت مسافران تفریحی دریایی

وی بیان کرد: طی سال جاری، 157 هزار و 628 نفر مسافر و گردشگر به وسیله شناورهای تفریحی از طریق بندرگاه این جزیره جابه جا شدند که 23 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گفته این مقام مسئول، ورود و خروج 36 هزار و 298 دستگاه خودرو متعلق به مسافران طی شش ماه گذشته از طریق شناورهای لندینگ کرافت در جزیره کیش به ثبت رسید.

*تردد هفت هزار شناور در بندرکیش طی شش ماه گذشته

مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش در پایان گفت: طی مدت یاد شده، تردد شناورها در این جزیره به شش هزار و 980 فروند رسید که از این میزان، 460 فروند بالای هزار تن وشش هزار و520 فروند پایین هزار تن بوده است.

۲۰ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸
تعداد بازدید : ۶۱۴