پالایشگاه‌های آسیایی حاضر به خرید نفت بیشتر از عربستان نشدند

پالایشگاه‌های آسیایی حاضر به خرید نفت بیشتر از عربستان نشدند
رویترز اعلام کرد عربستان خواستار افزایش فروش نفت خود به آسیا شد اما نتوانست خریداران آسیایی را به خرید محموله های نفت بیشتر از این کشور مجاب کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، منابع صنعتی گفتند، عربستان نتوانسته خریداران آسیایی را به خرید محموله های نفت بیشتر جهت بارگیری در ماه اکتبر ترغیب نماید. این موضوع نشان می دهد که به رغم کاهش تولید های اخیر بازار نفت همچنان با فزونی عرضه مواجه است.
دو منبع آگاه گفتند، در آستانه انجام تعمیرات در یک پالایشگاه بزرگ عربستان، پیشنهاداتی به برخی مشتریان آسیایی برای خرید مقدار بیشتری نفت از ریاض داده شده است.
با این حال، خریداران احتمالی که این پیشنهادات را دریافت کرده اند، گفته اند موعد تحویل این محموله ها خیلی نزدیک است و جایگزین های ارزان تری نظیر  نفت خام بصره عراق نیز برای آنها وجود دارد.
یکی از خریداران احتمالی که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: «حتی اگر قیمت رسمی فروش نفت عربستان در ماه نوامبر جذاب باشد، ما ظرفیتی برای خرید نفت بیشتر نداریم.»
انجام عملیات تعمیرات در پالایشگاه های آسیایی در سه ماهه سوم سال نیز دیگر عامل کاهش اشتها برای خرید نفت بیشتر در منطقه محسوب می شود.
تولید نفت عربستان در ماه سپتامبر به 10.23 میلیون بشکه در روز رسید که فاصله زیادی با رکورد 10.5 میلیون بشکه ای به ثبت رسیده در ماه ژوئن نداشت.
میزان تولید نفت عربستان در 9 ماهه نخست امسال به 10.21 میلیون بشکه رسید، در حالی که این رقم در سال 2014، 9.69 میلیون بشکه بود.
عربستان علیرغم استراتژی ای که برای دفاع از سهمش از بازار نفت در پیش گرفته، احتمالا میزان تولید خود را در ماه اکتبر کاهش خواهد داد، زیرا پس از سپری شدن فصل اوج مصرف در ماه های فصل تابستان و به دلیل انجام تعمیرات در پالایشگاه 400 هزار بشکه ای پترو ربیق، تقاضای داخلی در این کشور کاهش می یابد. پالایشگاه یسرف نیز ظرفیت فعالیت خود را از 100 درصد در ماه جولای به 75 درصد کاهش داده است.
۲۱ مهر ۱۳۹۴ ۱۴:۱۰
تعداد بازدید : ۵۳۲