تحقق 30 هزار میلیارد تومانی درآمدهای مالیاتی امسال

تحقق 30 هزار میلیارد تومانی درآمدهای مالیاتی امسال
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: برای سازمان امور مالیاتی کشور 76 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در سال جاری پیش‌بینی‌شده که 30 هزار میلیارد تومان از این درآمد تحقق‌یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، علی عسکری صبح امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور اظهار داشت: باید از یک‌ طرف دولت مسائل مالیاتی و درآمدی خود را تأمین کند و از طرف دیگر کشور در یک حالت رکود قرار دارد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: باید فضای اقتصادی را مراقبت کنیم تا اینکه فعالان اقتصادی بتوانند به فعالیت خود بپردازند.

عسکری با اشاره به اینکه نظام مالیاتی باید براساس تکالیفی که برعهده دارد، تأمین منابع کند، خاطرنشان کرد: درآمدهای نفتی کشور بسیار کم شده و واردات در کشور کاهش پیداکرده است.

وی بابیان اینکه خصوصی‌سازی از لحاظ شرایط بورس در حالت رکود قرار دارد، گفت: درآمدها و منابعی که از محل فروش شرکت‌ها بوده کم شده و سایر درآمدهایی که در سایر بخش‌های اقتصادی بوده تحت تأثیر قرار گرفته اند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تأکید کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور در هر دو زمینه تأمین منابع و جهت‌دهی فعالان اقتصادی باید کوشا باشیم تا دولت بتواند به وظایف خود عمل کند.

عسکری افزود: تمهیداتی در سازمان امور مالیاتی پیش‌بینی‌شده است تا اینکه بتوان تأمین منابع لازم را از سوی فعالان اقتصادی داشت.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه زیرساخت‌ها گفت: شناسایی منابع و مودیان جدید در سازمان مالیاتی از جمله کارهایی است که در این چند سال اخیر صورت گرفته است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با تأکید بر اخذ عادلانه مالیات از مردم خاطرنشان کرد: عدالت حکم می‌کند که در چارچوب وظایف قانونی بتوانیم از همه مالیات‌ بگیریم و باید چارچوبی فراهم کنیم که گرفتن مالیات بر اساس عدالت باشد.

عسکری افزود: ممکن است میزان مالیات عده‌ای تغییر کرده باشد که باید براساس اطلاعات مودیان که در حال شناسایی آنها هستیم، از فعالان اقتصادی مالیات دریافت کنیم.

وی با ارائه گزارشی از سازمان امور مالیاتی کشور گفت: برای سازمان امور مالیاتی کشور 76 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی طی سال جاری پیش‌بینی‌شده که 30 هزار میلیارد تومان از این درآمد تاکنون تحقق‌یافته است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: امید است تا حدود 90 درصد درآمدهای مالیاتی تا پایان سال جاری تحقق یابد تا بتوان بخشی از نیازهای دولت تأمین شود.

۲۱ مهر ۱۳۹۴ ۱۴:۱۴
تعداد بازدید : ۵۵۴